Túl egyszerű… Talán ezért nem csinálod?
- 2015-07-31
- By Mérhető Marketing
- Posted in Mérhető marketing blog
Nemrég írtam arról a három fő tényezőről (2+1), amit rendbe rakva mindig eredményt érünk el a partnereimnél.
Beszéljünk kicsit a legegyszerűbb, legalapvetőbb marketing-problémáról.
Arról, ami olyan magától értetődő, hogy amikor először elmondom egy ügyfelemnek, akkor még mosolyog a bajusza alatt (ha van neki, ugyebár…).
Hiszen ezt mindenki tudja!
Mielőtt elmondom, hadd mutassak néhány példát, és érteni fogod, miről is beszélek!
(A végén lesz egy házi feladat neked!!!)
1. Vidéki étterem.
A tulajjal beszélgetve kiderül, hogy szívesen szállítanának ki ételt. Az feldobná a forgalmat. A „zseniális” marketinges javaslata:
Szórjál ki szórólapokat! Majd ha rendelnek, akkor fektess bele energiát…
Pár hét múlva találkoztunk:
– Na, hogy megy a kiszállítás?
– Áááá, értelmetlen. Abba hagytuk. Kiszórtunk 400 szórólapot és csak 10 megrendelés volt.
MI VAN???? 10 megrendelés egyszeri 400 db szórólap kiszórásából????
- 400-at kéne otthagyni minden egyes irodaházportáján! Ha elfogy, akár naponta is!
- 4.000-et kéne az utcán kiszórni
- 40.000-et pedig mindenhol máshol a városban.
- És keresni hatékonyabb, nagyobb mennyiségű kiáramlási lehetőséget.
Kívülről nézve, neked is egyértelmű, igaz?
2. példa: Bútor kereskedés.
Valami csoda történt 3 éve augusztusban.
A szokásos forgalom ötszöröse egyetlen hónap alatt!
Aztán jött a szeptemberi fekete leves… Már majdnem hó vége, és nullához közeli forgalom.
Mi lehet az oka? (Halljuk a zseniális tippeket egyik legképzettebb ügyfelem szájából…)
– „Az emberek augusztusban visszakaptak pénzt a TB-től, és azt költötték bútorra.”
– „Szeptemberre ez a pénz elfogyott és közben az iskolakezdés elvitte az emberek pénzét.”
Nekem ez enyhén szólva is gyanús volt!
Valamikor, rádiósként azt tanultam, hogy ha valami nem működik, nincs kapcsolat, akkor az első 72 órában az ÉN RÁDIÓMMAL VAN BAJ. Utána, esetleg el lehet kezdeni gyanakodni, hogy talán a másik oldalon van valami probléma….
Mi okozhatott ekkora fellendülést, majd visszaesést 2 hónap leforgása alatt?
Előfordulhat, hogy a cégen belül kell keresni az okokat?
Összeszámoltuk, mennyi kommunikáció ment ki a cégből ezekben a hónapokban.
És láss csodát:Augusztusban a marketingesnek eszébe jutott:
– „Adjuk már ki újra a saját újságunkat!” – Összesen kb. 200.000 db kiküldött szórólap, újság, és hirdetés egyetlen hónap alatt, a szokásos 50.000 helyett.
50.000 -> 200.000!!!
Ötszörös forgalom!
Szeptember:
A pénzügyi vezető válasza:
– „Annyit költöttetek a múlt hónapban, hogy most SEMMI ÚJ DOLGOT NEM RENDELHETTEK! Csak, ami már ki volt fizetve.”
Eredmény 5.000 db kiküldött kommunikáció egész hónapban.
200.000 -> 5.000
Nullához közeli forgalom…
Sorolhatnám még, legalább 50 olyan marketing-analízist csináltam, ahol ez az alap igazság jött ki kezelendő eredményül.
Ennyit a magától értetődő okosságról, amit mindenki tud…
Ha több vevőt, bevételt, nyereséget akarsz, akkor:
TÖBBET KELL KOMMUNIKÁLNOD!
Mennyivel többet?
Legalább egy nagyságrenddel. Vagy kettővel…
Nézzük meg a Te vállalkozásodat!
Fogj egy papírt, vagy excel táblát és számold össze, mennyit kommunikáltál az elmúlt héten! ÉS előtte? Mindent írj bele! Most, csak a darabszámok érdekelnek!
És csak úgy kísérlet képpen. Hátha igaza lesz a szakállas marketingesnek…
Tedd meg, hogy a következő héten tízszer annyi emberhez kommunikálj!
Aztán pedig írd meg az eredményeket nekem! Kíváncsi vagyok rá.
Ügyfeleink mondták
„Köszönöm a lehetőséget, nagyon sok hasznos információra tettem szert!”
„Már sok tanfolyamon vettem rész. Ez volt az egyik legteljesebb. Olyan ismereteket sikerült mélyíteni, amelyek eddig sokszor inkább akadályt jelentettek a tovább haladáshoz.
Sanyi rendkívül segítőkész, konstruktív, nagyon hasznos anyagot adott át.
Igyekszem minél hamarabb átültetni a gyakorlatba, amiről Sanyit boldogan fogom tájékoztatni.
Köszönöm az alkalmat!”
Pálinkás Éva
„Csak rendszerben érdemes gondolkodni!
Ma kaptunk egy keretet, ami összefogllalj a fő lépéseket, az segít elindulni és helye mederben tartani a gondolatainkat.
Ez a keret felvázolódott.”
Háló Tibor
„Érdekesen indult a képzés, és volt bennem némi ellenállás, de most, a vége előtt 5 perccel úgy gondolom, hogy balgaság lett volna kihagyni, mert mindennek a legfontosabb részét foglaltad egy érthető, áttekinthető és inspiráló rendszerbe.
Olyannyira inspirálóba, hogy rengeteg ötletet és energiát érzek magamban, úgyhogy amint hazaértem, örömmel folytatom a marketing stratégiám kidolgozását.
Látok egy utat magam előtt, ami nagyon lényeges minden vállalkozásban – és az élet minden területén. Ajánlom minden nyitott gondolkodású személynek.”
Köszönettel: Terjéki Nóra
www.csodaalga.hu
„Konkrét tervet és gyakorlati lépéseket kaptam arra, hogyan váltsam pénzre az ötleteimet, és hogyan tudom elérni a céljaimat.
A halogatás és a türelmetlenségem eddig abból fakadt, hogy nem tudtam, melyik lépést mikor tegyem meg.
A nap végére kitisztult a cégem és a saját jövőképem. Motivált és lelkes vagyok, bár kicsit fáradt.
Ezt a konzultációt mindenkinek javaslom, aki rendszerben való gondolkodás és célkitűzés előnyeit igazán ki szeretné használni és sikeresen működő vállalkozást szeretne létrehozni.
Köszönöm Sándor!”
Lakatos Zsuzsa
www.taxrevolutions.hu
„Nagyon személyre szabott és alapos konzultációt kaptam.
A kezemben van egy pontos térkép az általam állított cél eléréséhez, mindezt olyan eszközök ajánlásával, amit saját erőforrásból biztosítani tudok és nem terhel meg anyagilag.
És ez az, ami különösen tetszett a mai konzultációban.
A kidolgozott marketing eszközök és lépések lehetőségeimen belül vannak, DE!!! nagyon hatásosak!”
Köszönöm: Kata
www.muveszhaz.com
„Felülmúlta az elvárásaimat, amit a nap végére összeraktunk. Mind olyan, konkrét, végrehajtható dolog, ami – biztos vagyok benne – hogy EREDMÉNYT fog hozni!
Még az elméleti rész is olyan új nézőpontokkal AJÁNDÉKOZOTT meg, ami az önálló gondolkodáshoz és cselekvéshez baromi nagy segítség.
Konkrét volt, írtó hatékony, célratörő, és ezt mind lehet úgy is csinálni, jó hangulatban, szinte szórakozva készül el az igazán komoly munka, amiért ide jöttem!
Thank You Sándor!”
Vass Miklós
Prodomo ZRt.
Csepregi Balázs
Marketingszoftverek
„Az elkövetkezõ 3 évben ebbõl fogok élni.
Egyben láttam a folyamatot és tudtam döntést hozni, merre indulok el.”
Papp István, Hello English nyelviskola
You must be logged in to post a comment.