Mérhető marketing kézikönyv letöltés

   
     .
Tap To Call

Túl egyszerű… Talán ezért nem csinálod?

Nemrég írtam arról a három fő tényezőről (2+1), amit rendbe rakva mindig eredményt érünk el a partnereimnél.

Beszéljünk kicsit a legegyszerűbb, legalapvetőbb marketing-problémáról.

Arról, ami olyan magától értetődő, hogy amikor először elmondom egy ügyfelemnek, akkor még mosolyog a bajusza alatt (ha van neki, ugyebár…).

Hiszen ezt mindenki tudja!

Mielőtt elmondom, hadd mutassak néhány példát, és érteni fogod, miről is beszélek!

(A végén lesz egy házi feladat neked!!!)

1. Vidéki étterem.

A tulajjal beszélgetve kiderül, hogy szívesen szállítanának ki ételt. Az feldobná a forgalmat. A „zseniális” marketinges javaslata:

Szórjál ki szórólapokat! Majd ha rendelnek, akkor fektess bele energiát…

Pár hét múlva találkoztunk:

– Na, hogy megy a kiszállítás?

– Áááá, értelmetlen. Abba hagytuk. Kiszórtunk 400 szórólapot és csak 10 megrendelés volt.

MI VAN???? 10 megrendelés egyszeri 400 db szórólap kiszórásából????

  • btl_strategy400-at kéne otthagyni minden egyes irodaházportáján! Ha elfogy, akár naponta is!
  • 4.000-et kéne az utcán kiszórni
  • 40.000-et pedig mindenhol máshol a városban.
  • És keresni hatékonyabb, nagyobb mennyiségű kiáramlási lehetőséget.

Kívülről nézve, neked is egyértelmű, igaz?

 

2. példa: Bútor kereskedés.

Valami csoda történt 3 éve augusztusban.

A szokásos forgalom ötszöröse egyetlen hónap alatt!

Aztán jött a szeptemberi fekete leves… Már majdnem hó vége, és nullához közeli forgalom.

Mi lehet az oka? (Halljuk a zseniális tippeket egyik legképzettebb ügyfelem szájából…)

– „Az emberek augusztusban visszakaptak pénzt a TB-től, és azt költötték bútorra.”

– „Szeptemberre ez a pénz elfogyott és közben az iskolakezdés elvitte az emberek pénzét.”

Nekem ez enyhén szólva is gyanús volt!

Valamikor, rádiósként azt tanultam, hogy ha valami nem működik, nincs kapcsolat, akkor az első 72 órában az ÉN RÁDIÓMMAL VAN BAJ. Utána, esetleg el lehet kezdeni gyanakodni, hogy talán a másik oldalon van valami probléma….

Mi okozhatott ekkora fellendülést, majd visszaesést 2 hónap leforgása alatt?

Előfordulhat, hogy a cégen belül kell keresni az okokat?

furniture-removal-bostonÖsszeszámoltuk, mennyi kommunikáció ment ki a cégből ezekben a hónapokban.

És láss csodát:Augusztusban a marketingesnek eszébe jutott:

„Adjuk már ki újra a saját újságunkat!” – Összesen kb. 200.000 db kiküldött szórólap, újság, és hirdetés egyetlen hónap alatt, a szokásos 50.000 helyett.

50.000 -> 200.000!!!

Ötszörös forgalom!

Szeptember:

A pénzügyi vezető válasza:

– „Annyit költöttetek a múlt hónapban, hogy most SEMMI ÚJ DOLGOT NEM RENDELHETTEK! Csak, ami már ki volt fizetve.”

Eredmény 5.000 db kiküldött kommunikáció egész hónapban.

200.000 -> 5.000

Nullához közeli forgalom…

Sorolhatnám még, legalább 50 olyan marketing-analízist csináltam, ahol ez az alap igazság jött ki kezelendő eredményül.

Ennyit a magától értetődő okosságról, amit mindenki tud…

Ha több vevőt, bevételt, nyereséget akarsz, akkor:

TÖBBET KELL KOMMUNIKÁLNOD!

Mennyivel többet?

Legalább egy nagyságrenddel. Vagy kettővel…

 

Nézzük meg a Te vállalkozásodat!

Ausrufezeichennumber1Fogj egy papírt, vagy excel táblát és számold össze, mennyit kommunikáltál az elmúlt héten! ÉS előtte? Mindent írj bele! Most, csak a darabszámok érdekelnek!

És csak úgy kísérlet képpen. Hátha igaza lesz a szakállas marketingesnek…

Linea_2Tedd meg, hogy a következő héten tízszer annyi emberhez kommunikálj!

Aztán pedig írd meg az eredményeket nekem! Kíváncsi vagyok rá.

 

EZ A WEBLAP SÜTIKET (COOKIE) HASZNÁL. AMENNYIBEN FOLYTATOD A WEBLAP OLVASÁSÁT, EZZEL HOZZÁJÁRULSZ A SÜTIK HASZNÁLATÁHOZ. Több infót kérek

Amennyiben engedélyezi a "sütiket" a weboldalunk sokkal személyre szabottan tudja Önt kiszolgálni. A sütik olyan kis -szabványos- kódrészletek, amiket a weboldal az Ön böngészőjébe küld, amit a böngészője el fog tárolni. A weboldalunk ezeknek a sütiknek a visszaolvasásával fogja tudni felmérni, hogy egy-egy böngészőben járt-e már egy adott oldalon. Ez a hozzájárulás az Ön részéről egy technikai segítség a weboldal fejlesztői felé, hogy a lehető legjobb élményhez juttassák Önt a weboldalunk látogatása során. A legtöbb weboldalon vannak olyan tartalmi elemek, amiket a sütik engedélyezése nélkül nem is tudunk megjeleníteni. Tehát kérjük, hogy kattintson az "elfogadom" gombra.

Bezárás