A legfontosabb kérdésem
- 2015-08-03
- By Mérhető Marketing
- Posted in Mérhető marketing blog
Egy kis műhelytitok:
Nem állok neki egy cég fejlesztésének, stratégiája megalkotásának addig, míg át nem néztük a jelenlegi működést és -talán még fontosabb-, hogy megbeszéljük azt a jövő-képet, amit szeretnél megvalósítani a közös munkánkban.
A mindent meghatározó 50 kérdéses…
Összegyűjtöttem vagy 50 kérdést, amit mindig felteszek egy ilyen interjún, vagy a későbbi munkát megalapozó megbeszélésen.
(Nem, hiába is kéred, nem fogom átküldeni neked. Ez egy személyes megbeszélés vázlata, amit én használok…)
Van viszont egyetlen kérdés, amit minden esetben megkérdezek.
- Ami legjobban megmutatja a cég állapotát.
- Amiből rögtön látom, hogy melyik fő területet kell kezelni először.
- Ami után máris látom, hogy fogunk azonnal, vagy nagyon rövid időn belül eredményt elérni.
Szeretnéd, ha feltenném neked ezt a kérdést?
Szeretem az egyszerű, gyors, könnyen érthető megoldásokat. Ez a kérdés sem lesz bonyolult.
Kérlek, válaszold meg Te is. Utána fogok segíteni a válasz kiértékelésében is.
Az elmúlt 2-3 évben a bevételeid hány százalékát hozták új és hány százalékát régi vevők?
Gondold végig, válaszold meg és kicsit lejjebb lapozva elmondom,
mit is mondanék neked egy ilyen megalapozó interjún:
Addig is, míg ezen gondolkozol, egy még februárban felvett, „harmadik típusú találkozásom”-ról készült videó (A válaszból megtudod, miért harmadik típus):
A válaszod kiértékelése:
1. Típus: a nepper
Sokkal több az új vevő, mint a régi.
Mit jelent ez?
- Elég jó a marketing, elég jó a kommunikáció és az értékesítés.
(érdekes, általában ezek a cégek keresnek meg azzal, hogy segítsek nekik újabb és újabb vevőket találni…. Vajon miért?) - Nincs, vagy nagyon gyenge az ügyfél-követés. A meglévő, már egyszer vásárolt ügyfelekkel nem törődnek. Csak várják a sült-galambot, hogy az ügyfél majd magától visszatalál hozzájuk. HÁT NEM!
- Bajok vannak a szolgáltatás minőségével. Túl sok a meló, kevés az ember, vagy nem jók.
Ha a szolgáltatás minősége igazán csúcs egy cégnél, az magában is egy ügyfélkövető és marketing eszköz. - Az esetek nagy részében ez még csak nem is azt jelenti, hogy rosszul végzik a munkájukat. Leginkább kommunikációs probléma az egész. Nem hívják vissza, nem válaszolnak az e-mailekre, vagy csak nyaggatásra és későn.
2. típus: a szaki
Meglévő vevőket szolgálnak ki. Alig-alig akad új.
Kórisme:
- NAGYON jó a szolgáltatás minősége.
- Visszatérnek a vevők, mert jól kommunikálunk velük.
- NINCS, vagy nagyon gyenge a marketing.
- És a legtöbb esetben a régi vevők követése itt is gyenge, hiszen, ha egy elégedett vevő fejében rendszeresen megjelenünk valamilyen kommunikációval, akkor rendszeresen eszébe jut, hogy ajánljon minket.
- Lehet, hogy nehéz vagy nem lehet új munkatársat találni, ezért a vezető visszafogja a cég terjeszkedését, nem fejleszti a marketinget.
3. típus:
Igazából két külön típusról beszélünk:
Nagyjából egyenlő az új és régi vevők száma.
Mit lehet tudni erről a cégről?
- Éppen, hogy csak vegetál, vagy visszafejlődő stádiumban van (mókuskerés típus):
- Nincs se kommunikáció, se marketing
- A szolgáltatáson és a kommunikáción is fejleszteni kell.
- Általában túl olcsón árulnak. (és emiatt lassan haldokolnak)
- AZONNAL kezelni kell a veszélyes területeket!
- Meg kell nézni, hogy ki az, aki akadályozza a tulajdonost a céljai elérésében! (Lehet, hogy Ő maga?)
- Vannak egyáltalán még céljai?
- Nincs se kommunikáció, se marketing
- Jól halad előre és szépen fejlődik a vállalkozás: (ezt szeretem a legjobban, a power típus)
- Van marketing, és eredményes
- Jó a szolgáltatás, és az ezzel összefüggő kommunikáció is.
- Az utánkövetés flottul működik.
- Mit kell tenni: A cég jó állapotban van, felfelé megy.
- NAGYON GYORSAN ÚJ JÁTÉKOT KELL TALÁLNI!
- Nemzetközi piac, új városban terjeszkedés, vagy valami új terület.
- Ha nem találunk új játékot, előbb utóbb a vezető saját maga fog találni magának. (Mert játszma, kihívás az kell…)
- Legrosszabb esetben megfekteti a céget és felépítí újra.
- SÜRGŐSEN meg kell találni a jövő-kreáló nagy-játszma célt és megtervezni a hozzá vezető lépéseket!
És most beszéljünk kicsit rólad!
Őszintén válaszoltál magadnak a kulcs-kérdésre?
Te melyik csoportban vagy benne?
Ha szeretnéd, hogy tovább gondoljuk ezt közösen, itt egy remek nyári lehetőség neked:
(3 új céget tudok most elvállalni összesen, tehát csapj a lovak közé és regisztrálj most, ha velem szeretnél dolgozni!)
2 hozzászólás so far.
Ügyfeleink mondták
„Köszönöm a lehetőséget, nagyon sok hasznos információra tettem szert!”
„Már sok tanfolyamon vettem rész. Ez volt az egyik legteljesebb. Olyan ismereteket sikerült mélyíteni, amelyek eddig sokszor inkább akadályt jelentettek a tovább haladáshoz.
Sanyi rendkívül segítőkész, konstruktív, nagyon hasznos anyagot adott át.
Igyekszem minél hamarabb átültetni a gyakorlatba, amiről Sanyit boldogan fogom tájékoztatni.
Köszönöm az alkalmat!”
Pálinkás Éva
„Csak rendszerben érdemes gondolkodni!
Ma kaptunk egy keretet, ami összefogllalj a fő lépéseket, az segít elindulni és helye mederben tartani a gondolatainkat.
Ez a keret felvázolódott.”
Háló Tibor
„Érdekesen indult a képzés, és volt bennem némi ellenállás, de most, a vége előtt 5 perccel úgy gondolom, hogy balgaság lett volna kihagyni, mert mindennek a legfontosabb részét foglaltad egy érthető, áttekinthető és inspiráló rendszerbe.
Olyannyira inspirálóba, hogy rengeteg ötletet és energiát érzek magamban, úgyhogy amint hazaértem, örömmel folytatom a marketing stratégiám kidolgozását.
Látok egy utat magam előtt, ami nagyon lényeges minden vállalkozásban – és az élet minden területén. Ajánlom minden nyitott gondolkodású személynek.”
Köszönettel: Terjéki Nóra
www.csodaalga.hu
„Konkrét tervet és gyakorlati lépéseket kaptam arra, hogyan váltsam pénzre az ötleteimet, és hogyan tudom elérni a céljaimat.
A halogatás és a türelmetlenségem eddig abból fakadt, hogy nem tudtam, melyik lépést mikor tegyem meg.
A nap végére kitisztult a cégem és a saját jövőképem. Motivált és lelkes vagyok, bár kicsit fáradt.
Ezt a konzultációt mindenkinek javaslom, aki rendszerben való gondolkodás és célkitűzés előnyeit igazán ki szeretné használni és sikeresen működő vállalkozást szeretne létrehozni.
Köszönöm Sándor!”
Lakatos Zsuzsa
www.taxrevolutions.hu
„Nagyon személyre szabott és alapos konzultációt kaptam.
A kezemben van egy pontos térkép az általam állított cél eléréséhez, mindezt olyan eszközök ajánlásával, amit saját erőforrásból biztosítani tudok és nem terhel meg anyagilag.
És ez az, ami különösen tetszett a mai konzultációban.
A kidolgozott marketing eszközök és lépések lehetőségeimen belül vannak, DE!!! nagyon hatásosak!”
Köszönöm: Kata
www.muveszhaz.com
„Felülmúlta az elvárásaimat, amit a nap végére összeraktunk. Mind olyan, konkrét, végrehajtható dolog, ami – biztos vagyok benne – hogy EREDMÉNYT fog hozni!
Még az elméleti rész is olyan új nézőpontokkal AJÁNDÉKOZOTT meg, ami az önálló gondolkodáshoz és cselekvéshez baromi nagy segítség.
Konkrét volt, írtó hatékony, célratörő, és ezt mind lehet úgy is csinálni, jó hangulatban, szinte szórakozva készül el az igazán komoly munka, amiért ide jöttem!
Thank You Sándor!”
Vass Miklós
Prodomo ZRt.
Csepregi Balázs
Marketingszoftverek
„Az elkövetkezõ 3 évben ebbõl fogok élni.
Egyben láttam a folyamatot és tudtam döntést hozni, merre indulok el.”
Papp István, Hello English nyelviskola
[…] Itt nézz ennek utána! […]
[…] Megmondom, ha válaszolsz ezen az oldalon (kattintás után) egyetlen kérdésre…. […]