Mérhető marketing kézikönyv letöltés

   
     .
Tap To Call

Black Friday, Black Sabbath, Cyber Monday?

Te is letoltad a nadrágot most pénteken, hogy több vevőd legyen?black-friday-2015-sales-deals-store-hours-what-time-do-sales-begin-open-walmart

Eladtál mindent, mint az utcai „óraárus”, amikor valaki elszaladt az épp nézegetett „portékával”?
„NE, mááá, há nézmá… Emmeg beszerzési áron vitte el!”

Nekem ez két dolog miatt sem tetszik…

1Soha nem javasoltam még ügyfeleimnek azt, hogy mega-giga árengedménnyel szerezzen új vevőket.

SŐT! Érdekes módon, ha visszanézek arra a néhány száz cégre, akivel volt szerencsém együtt dolgozni, nem találok kivételt: Ha árat emeltünk, több vevő jött.

Vicces, ugye? És logikátlan?

A kupon-marketing teljes iparágakat kényszerített térdre.

„Adjuk 10%-os áron a wellness kupont, és majd az étkezésen, bárpulton, masszázson keresünk!”

Hát nem kerestek rajta. Akik 10%-os áron jöttek, hozták magukkal hűtőtáskában a szendvicseiket.

2Nem szeretem a „Kampány markertinget”.

A „Gyűjtsünk össze egy csomó bevételt a héten, mert kell a lóvé, aztán majd utána lesz valami…” típusú hozzáállást.

Mondhatnám: Bontsuk le a felépített márkánkat, és hitessük el a közönséggel, hogy felét, negyedét éri a termékünk. Egyúttal kommunikáljuk mindenfelé, hogy bajban vagyunk.

Hát nem egy győztes hozzáállása, ebben biztos vagyok!

Kampányok helyett rendszereket  építek.

Rendszert, ami szinte magától, évek múlva is termeli a bevételeket. (Persze olajozgatni, finomhangolni kell. De még néhány alkatrészt is érdemes néha kicserélni.)

Dogmák hajtogatása helyett viszont érdemes néha kitekinteni:

Apple-Logo-250x250Nézzük csak mit csinált pénteken az a cég, aki marketing kommunikációban és termékfejlesztésben is a világ előtt jár évek óta. És persze bevételekben, vagyonban is…

Remek cikket írt erről Szűcs Ádám az Appleblogon. Érdemes elolvasni. Ez az a hozzáállás, amivel ÁRENGEDMÉNY nélkül, az Apple ellopta a showt pénteken. http://appleblog.blog.hu/2015/11/30/hogy_viheti_el_a_show-t_az_apple_fekete_penteken_ugy_hogy_nem_csokkent_arat

Összefoglalva:

  1. Ne az árengedmény legyen a marketinged lényege!
  2. Gondolkozz hosszú távon!

A hónap témája Decemberben nálunk is, ügyfeleimnél és előadásaimban is a 2016-os év marketing rendszerei lesznek. Hamarosan írok még erről, ha kiderült az időpont és a helyszín. 

3. Black Friday helyett inkább hallgass Black Sabbath-ot! 😀

 

 

 

EZ A WEBLAP SÜTIKET (COOKIE) HASZNÁL. AMENNYIBEN FOLYTATOD A WEBLAP OLVASÁSÁT, EZZEL HOZZÁJÁRULSZ A SÜTIK HASZNÁLATÁHOZ. Több infót kérek

Amennyiben engedélyezi a "sütiket" a weboldalunk sokkal személyre szabottan tudja Önt kiszolgálni. A sütik olyan kis -szabványos- kódrészletek, amiket a weboldal az Ön böngészőjébe küld, amit a böngészője el fog tárolni. A weboldalunk ezeknek a sütiknek a visszaolvasásával fogja tudni felmérni, hogy egy-egy böngészőben járt-e már egy adott oldalon. Ez a hozzájárulás az Ön részéről egy technikai segítség a weboldal fejlesztői felé, hogy a lehető legjobb élményhez juttassák Önt a weboldalunk látogatása során. A legtöbb weboldalon vannak olyan tartalmi elemek, amiket a sütik engedélyezése nélkül nem is tudunk megjeleníteni. Tehát kérjük, hogy kattintson az "elfogadom" gombra.

Bezárás