Mérhető marketing kézikönyv letöltés

   
     .
Tap To Call

Hogyan szerepelj a TV-ben?

Előfordult már, hogy meghívtak a TV-be, rádióba?

tvVagy akár egy előadást kellett tartanod a vevőidnek, hogy meggyőzd őket, Te vagy a megoldás számukra?

Pontosan ez történt egyik kedvenc ügyfelemmel. Meghívást kapott egy TV-s kerekasztal beszélgetésbe arról, amihez a legjobban ért, azoknak, akik leginkább vásárolhatják a termékét.

Ez a kis esettanulmány a TV-szereplés háttérmunkájáról, előkészítéséről szól.

Hogyan tudhatod előre, mitől lesz a sikeres TV szereplésed? Vagy akár egy előadás, amit a leendő vevőidnek tartasz. A tudatos építkezés lépései.

Rossz példák:

Hibákat, „hogyan ne csináld”-okat, biztos, hogy fel tudnál Te is sorolni. Láttál már előadót, „szakértőt”, aki szaknyelven beszélt és egy szót se értettél belőle?

Láttál már nyökögő, bizonytalan, „nem tudom miről is beszélek” embereket TV-ben?

Vagy a másik véglet, a végtelenül magabiztos, poénkodós, lehengerlő? Akitől inkább továbbkapcsolsz.

Hogyan kerülhetjük el az összes hasonló hibát?

A kulcszó: Előkészítés. Vagy méginkább: TUDATOS ELŐKÉSZÍTÉS!

Mit is tettünk azért, hogy a lehető legeredményesebb legyen ez a TV-szereplés?

1. Célcsoport

Akik nézik ezt a TV műsort, a terméked, szolgáltatásod célcsoportja? Ők fogják megvenni, amit árulsz? (Mert azt ugye tudod, hogy az adott szolgáltatásod vagy terméked kinek is segít leginkább, ki is a célcsoportja?)

Jobb ha ezt előre megvizsgálod. Én már jártam úgy, hogy nem valami üzleti műsorba, hanem a természetgyógyász magazinba hívtak meg szerepelni. Nem pont a célcsoport nézi. Hogy ebből hogy lehet mégis eredményt kicsikarni? Később elmondom…

Olyan is előfordult egy ügyfelemnél, hogy Őket, a fejvadász céget ajánlotta egy sztár a délelőtti főzőműsorban. Hát nem sok HR vezető nézte délelőtt 10-kor a fittnessz-töltöttkáposzta titkait . 🙂

 

2. Mit akar a célcsoportod?

Ha már tisztáztuk, hogy jó helyen járunk…

  • Mi lenne, ha eleve olyan szavakat, szófordulatokat mondanánk, amit a nézők is szívesen használnak?
  • Ha pont arról a problémáról beszélnénk, ami őket is foglalkoztatja?
  • Ha úgy éreznék, hogy személy szerint pont nekik beszélsz?

Ezt a részt úgy hívjuk: FELMÉRÉS

Van, aki nem szeret ezzel foglalkozni. Több ügyfelem is volt, akit szinte erőszakkal kellett rávennem, hogy „Kérdezz már meg néhány vevődet erről…”.

Ne bonyolítsd túl. Kérdezd meg a problémáikat és azt, hogy milyen negatív és pozitív dolgokon van a figyelmük leginkább. Írd fel a válaszaikat és használd a legtöbbször mondott szavakat, kifejezéseket. És ami még fontosabb: Adj megoldást a problémáikra a beszédedben!

Ide még egy fontos pont tartozhat:

Nézd meg a beszélgetőtársaid, a műsorvezető eddigi adásait! Tudd meg, hogy milyen stílusban, milyen kedvenc szófordulatokkal, milyen eszközökkel dolgoznak!

3. Előkészítés, „megírás”

Rengeteg adatod van már. A célcsoportról mindent tudsz, a műsorvezetőt leinformáltad.

Pakold ki maga elé az összes információt, keretezd be, emeld ki, húzd alá azokat a kifejezéseket, amiktől a legjobb eredményt várhatod.

Írd meg a szövegedet ezek alapján. Szóról szóra. (Lehet, hogy az élő adásban eltérsz majd ettől, de legyen meg a kotta, pontosan.)

Használd a legjobb szövegírási formulát! (Itt van erről egy előadásom…)

4. Tesztelés!

A legjobb marketingesek milliókat hozó eszköze!

Hofi Gézáról mondták, hogy a mikroszkóp színpad büféjében reggelente lenyomott egy-két viccet. Amelyiken a legjobban röhögtek a kollégák, az este már benne volt az előadásban.

Dolgoztam együtt olyan előadóval, aki szinte szívta magába a környezetéből az összes sztorit, példát, aforizmát. És folyton tesztelte, újra és újra elmondta őket, ha új társaságba mentünk. És csodák csodája vajon mi volt a vezérfonal a következő előadásában? Persze, hogy az asztaltársaságnál legnagyobb visszhangot keltett sztori.

Így dolgoznak a profik. Tesztelnek.

Add elő néhány embernek és figyelj a reakcióikra. Ha kell változtass.

Azt is megteheted, hogy a facebookra kiposztolsz részleteket és figyeled, hogyan reagálnak az ismerőseid. Vagy feladsz több hirdetést a Google Adwords rendszerébe, és teszteled, melyik hoz nagyobb átkattintást. Melyik hatására kapsz nagyobb figyelmet.

A lényeg: Ne hagyd a véletlenre!

5. Gyakorlás.

Ha profi vagy? Azért. Ha most mész először a TV-be? Azért.

Annak idején Dohnányi Ernő, a Zeneakadémia tanára sétált a körúton. Megállította őt egy csellót cipelő fiatalember:
– Elnézést, hogyan jutok az Akadémiára?
A tanár úr csak ennyit mondott:
– Gyakorlással. SOK gyakorlással.

A jó előadók gyakorolnak. Edzenek. És annyira biztosak a „műsorukban”, hogyha valami miatt csak 70%-ban sikerül, a közönség még akkor is 100%-nak fogja érezni.

6. Elő és utómunka.

Mit gondolsz, hogy lett mégis 30 fő a következő előadásomon, és 3 új ügyfelem személyes konzultációra abból az előadásból, amit a Természetgyógyász magazinban tartottam?

Tudatos elő-és utó marketing kampánnyal.

Már jó előre megírtam a hírlevél-listámra, blogomban, Facebook oldalamon, hogy „Benne leszek a TV-ben!”

Legalább 4-5 e-mail és különböző bejegyzéssel hívtam fel a figyelmet, hogy „Figyelj, kapcsold be a TV-t, ezt hallanod-látnod kell!”

A műsorról készült felvételt pedig feltöltöttem a Youtobe-ra, és egy, a bevezető kampányhoz hasonló kampánnyal meghirdettem, hogy „gyere, nézd meg ingyen”.
Ez volt az a videó, itt megnézheted:


Ha pedig szeretnéd a cégedben ennyire tudatossá tenni az összes marketing-folyamatot, kezdd ezzel:

Jelentkezem a Marketing-rendszer megalapozó interjúra!

...hogy felmérjük a cégem jelenlegi állapotát, és megnézzük hogyan szárnyalhatunk a leggyorsabban a céljaim felé.

Az első két órás konzultáció díja:

35.000 Ft (50%-os kedvezmény)

A jelentkezés után egy gyors telefonos egyeztetés következik majd.

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

EZ A WEBLAP SÜTIKET (COOKIE) HASZNÁL. AMENNYIBEN FOLYTATOD A WEBLAP OLVASÁSÁT, EZZEL HOZZÁJÁRULSZ A SÜTIK HASZNÁLATÁHOZ. Több infót kérek

Amennyiben engedélyezi a "sütiket" a weboldalunk sokkal személyre szabottan tudja Önt kiszolgálni. A sütik olyan kis -szabványos- kódrészletek, amiket a weboldal az Ön böngészőjébe küld, amit a böngészője el fog tárolni. A weboldalunk ezeknek a sütiknek a visszaolvasásával fogja tudni felmérni, hogy egy-egy böngészőben járt-e már egy adott oldalon. Ez a hozzájárulás az Ön részéről egy technikai segítség a weboldal fejlesztői felé, hogy a lehető legjobb élményhez juttassák Önt a weboldalunk látogatása során. A legtöbb weboldalon vannak olyan tartalmi elemek, amiket a sütik engedélyezése nélkül nem is tudunk megjeleníteni. Tehát kérjük, hogy kattintson az "elfogadom" gombra.

Bezárás