Hogyan szerepelj a TV-ben?
- 2014-07-22
- By Mérhető Marketing
- Posted in Mérhető marketing blog
Előfordult már, hogy meghívtak a TV-be, rádióba?
Vagy akár egy előadást kellett tartanod a vevőidnek, hogy meggyőzd őket, Te vagy a megoldás számukra?
Pontosan ez történt egyik kedvenc ügyfelemmel. Meghívást kapott egy TV-s kerekasztal beszélgetésbe arról, amihez a legjobban ért, azoknak, akik leginkább vásárolhatják a termékét.
Ez a kis esettanulmány a TV-szereplés háttérmunkájáról, előkészítéséről szól.
Hogyan tudhatod előre, mitől lesz a sikeres TV szereplésed? Vagy akár egy előadás, amit a leendő vevőidnek tartasz. A tudatos építkezés lépései.
Rossz példák:
Hibákat, „hogyan ne csináld”-okat, biztos, hogy fel tudnál Te is sorolni. Láttál már előadót, „szakértőt”, aki szaknyelven beszélt és egy szót se értettél belőle?
Láttál már nyökögő, bizonytalan, „nem tudom miről is beszélek” embereket TV-ben?
Vagy a másik véglet, a végtelenül magabiztos, poénkodós, lehengerlő? Akitől inkább továbbkapcsolsz.
Hogyan kerülhetjük el az összes hasonló hibát?
A kulcszó: Előkészítés. Vagy méginkább: TUDATOS ELŐKÉSZÍTÉS!
Mit is tettünk azért, hogy a lehető legeredményesebb legyen ez a TV-szereplés?
1. Célcsoport
Akik nézik ezt a TV műsort, a terméked, szolgáltatásod célcsoportja? Ők fogják megvenni, amit árulsz? (Mert azt ugye tudod, hogy az adott szolgáltatásod vagy terméked kinek is segít leginkább, ki is a célcsoportja?)
Jobb ha ezt előre megvizsgálod. Én már jártam úgy, hogy nem valami üzleti műsorba, hanem a természetgyógyász magazinba hívtak meg szerepelni. Nem pont a célcsoport nézi. Hogy ebből hogy lehet mégis eredményt kicsikarni? Később elmondom…
Olyan is előfordult egy ügyfelemnél, hogy Őket, a fejvadász céget ajánlotta egy sztár a délelőtti főzőműsorban. Hát nem sok HR vezető nézte délelőtt 10-kor a fittnessz-töltöttkáposzta titkait . 🙂
2. Mit akar a célcsoportod?
Ha már tisztáztuk, hogy jó helyen járunk…
- Mi lenne, ha eleve olyan szavakat, szófordulatokat mondanánk, amit a nézők is szívesen használnak?
- Ha pont arról a problémáról beszélnénk, ami őket is foglalkoztatja?
- Ha úgy éreznék, hogy személy szerint pont nekik beszélsz?
Ezt a részt úgy hívjuk: FELMÉRÉS
Van, aki nem szeret ezzel foglalkozni. Több ügyfelem is volt, akit szinte erőszakkal kellett rávennem, hogy „Kérdezz már meg néhány vevődet erről…”.
Ne bonyolítsd túl. Kérdezd meg a problémáikat és azt, hogy milyen negatív és pozitív dolgokon van a figyelmük leginkább. Írd fel a válaszaikat és használd a legtöbbször mondott szavakat, kifejezéseket. És ami még fontosabb: Adj megoldást a problémáikra a beszédedben!
Ide még egy fontos pont tartozhat:
Nézd meg a beszélgetőtársaid, a műsorvezető eddigi adásait! Tudd meg, hogy milyen stílusban, milyen kedvenc szófordulatokkal, milyen eszközökkel dolgoznak!
3. Előkészítés, „megírás”
Rengeteg adatod van már. A célcsoportról mindent tudsz, a műsorvezetőt leinformáltad.
Pakold ki maga elé az összes információt, keretezd be, emeld ki, húzd alá azokat a kifejezéseket, amiktől a legjobb eredményt várhatod.
Írd meg a szövegedet ezek alapján. Szóról szóra. (Lehet, hogy az élő adásban eltérsz majd ettől, de legyen meg a kotta, pontosan.)
Használd a legjobb szövegírási formulát! (Itt van erről egy előadásom…)
4. Tesztelés!
A legjobb marketingesek milliókat hozó eszköze!
Hofi Gézáról mondták, hogy a mikroszkóp színpad büféjében reggelente lenyomott egy-két viccet. Amelyiken a legjobban röhögtek a kollégák, az este már benne volt az előadásban.
Dolgoztam együtt olyan előadóval, aki szinte szívta magába a környezetéből az összes sztorit, példát, aforizmát. És folyton tesztelte, újra és újra elmondta őket, ha új társaságba mentünk. És csodák csodája vajon mi volt a vezérfonal a következő előadásában? Persze, hogy az asztaltársaságnál legnagyobb visszhangot keltett sztori.
Így dolgoznak a profik. Tesztelnek.
Add elő néhány embernek és figyelj a reakcióikra. Ha kell változtass.
Azt is megteheted, hogy a facebookra kiposztolsz részleteket és figyeled, hogyan reagálnak az ismerőseid. Vagy feladsz több hirdetést a Google Adwords rendszerébe, és teszteled, melyik hoz nagyobb átkattintást. Melyik hatására kapsz nagyobb figyelmet.
A lényeg: Ne hagyd a véletlenre!
5. Gyakorlás.
Ha profi vagy? Azért. Ha most mész először a TV-be? Azért.
Annak idején Dohnányi Ernő, a Zeneakadémia tanára sétált a körúton. Megállította őt egy csellót cipelő fiatalember:
– Elnézést, hogyan jutok az Akadémiára?
A tanár úr csak ennyit mondott:
– Gyakorlással. SOK gyakorlással.
A jó előadók gyakorolnak. Edzenek. És annyira biztosak a „műsorukban”, hogyha valami miatt csak 70%-ban sikerül, a közönség még akkor is 100%-nak fogja érezni.
6. Elő és utómunka.
Mit gondolsz, hogy lett mégis 30 fő a következő előadásomon, és 3 új ügyfelem személyes konzultációra abból az előadásból, amit a Természetgyógyász magazinban tartottam?
Tudatos elő-és utó marketing kampánnyal.
Már jó előre megírtam a hírlevél-listámra, blogomban, Facebook oldalamon, hogy „Benne leszek a TV-ben!”
Legalább 4-5 e-mail és különböző bejegyzéssel hívtam fel a figyelmet, hogy „Figyelj, kapcsold be a TV-t, ezt hallanod-látnod kell!”
A műsorról készült felvételt pedig feltöltöttem a Youtobe-ra, és egy, a bevezető kampányhoz hasonló kampánnyal meghirdettem, hogy „gyere, nézd meg ingyen”.
Ez volt az a videó, itt megnézheted:
Ha pedig szeretnéd a cégedben ennyire tudatossá tenni az összes marketing-folyamatot, kezdd ezzel:
Ügyfeleink mondták
„Köszönöm a lehetőséget, nagyon sok hasznos információra tettem szert!”
„Már sok tanfolyamon vettem rész. Ez volt az egyik legteljesebb. Olyan ismereteket sikerült mélyíteni, amelyek eddig sokszor inkább akadályt jelentettek a tovább haladáshoz.
Sanyi rendkívül segítőkész, konstruktív, nagyon hasznos anyagot adott át.
Igyekszem minél hamarabb átültetni a gyakorlatba, amiről Sanyit boldogan fogom tájékoztatni.
Köszönöm az alkalmat!”
Pálinkás Éva
„Csak rendszerben érdemes gondolkodni!
Ma kaptunk egy keretet, ami összefogllalj a fő lépéseket, az segít elindulni és helye mederben tartani a gondolatainkat.
Ez a keret felvázolódott.”
Háló Tibor
„Érdekesen indult a képzés, és volt bennem némi ellenállás, de most, a vége előtt 5 perccel úgy gondolom, hogy balgaság lett volna kihagyni, mert mindennek a legfontosabb részét foglaltad egy érthető, áttekinthető és inspiráló rendszerbe.
Olyannyira inspirálóba, hogy rengeteg ötletet és energiát érzek magamban, úgyhogy amint hazaértem, örömmel folytatom a marketing stratégiám kidolgozását.
Látok egy utat magam előtt, ami nagyon lényeges minden vállalkozásban – és az élet minden területén. Ajánlom minden nyitott gondolkodású személynek.”
Köszönettel: Terjéki Nóra
www.csodaalga.hu
„Konkrét tervet és gyakorlati lépéseket kaptam arra, hogyan váltsam pénzre az ötleteimet, és hogyan tudom elérni a céljaimat.
A halogatás és a türelmetlenségem eddig abból fakadt, hogy nem tudtam, melyik lépést mikor tegyem meg.
A nap végére kitisztult a cégem és a saját jövőképem. Motivált és lelkes vagyok, bár kicsit fáradt.
Ezt a konzultációt mindenkinek javaslom, aki rendszerben való gondolkodás és célkitűzés előnyeit igazán ki szeretné használni és sikeresen működő vállalkozást szeretne létrehozni.
Köszönöm Sándor!”
Lakatos Zsuzsa
www.taxrevolutions.hu
„Nagyon személyre szabott és alapos konzultációt kaptam.
A kezemben van egy pontos térkép az általam állított cél eléréséhez, mindezt olyan eszközök ajánlásával, amit saját erőforrásból biztosítani tudok és nem terhel meg anyagilag.
És ez az, ami különösen tetszett a mai konzultációban.
A kidolgozott marketing eszközök és lépések lehetőségeimen belül vannak, DE!!! nagyon hatásosak!”
Köszönöm: Kata
www.muveszhaz.com
„Felülmúlta az elvárásaimat, amit a nap végére összeraktunk. Mind olyan, konkrét, végrehajtható dolog, ami – biztos vagyok benne – hogy EREDMÉNYT fog hozni!
Még az elméleti rész is olyan új nézőpontokkal AJÁNDÉKOZOTT meg, ami az önálló gondolkodáshoz és cselekvéshez baromi nagy segítség.
Konkrét volt, írtó hatékony, célratörő, és ezt mind lehet úgy is csinálni, jó hangulatban, szinte szórakozva készül el az igazán komoly munka, amiért ide jöttem!
Thank You Sándor!”
Vass Miklós
Prodomo ZRt.
Csepregi Balázs
Marketingszoftverek
„Az elkövetkezõ 3 évben ebbõl fogok élni.
Egyben láttam a folyamatot és tudtam döntést hozni, merre indulok el.”
Papp István, Hello English nyelviskola
You must be logged in to post a comment.