Egy – hét
- 2014-07-11
- By Mérhető Marketing
- Posted in Mérhető marketing blog
Nem szeretem a focit. És a legtöbb férfitársammal ellentétben nem is értek hozzá. 😉
Sőt, nézni sem szoktam. Az idei VB-ből mégis megnéztem néhány meccset.
Óriási, szakmai üzenete volt számomra!
(Happy End lesz a vége, olvasd végig!)
A foci mára átalakult színjátékká. Egyik oldalon a műeséseket díjazzák, „kiharcolt” szabadrúgásokra épített taktikák, csaló színészkedő „sportemberekkel”.
Másik oldalon pedig a szándékos, rombolás, ártani akarás, direkt sérülésre játszó belemenésekkel.
Ráadásul a nagy csapatok egy-két sztárra építenek, egy-két kulcsfigurára, akik -ha jól védekeznek a többiek- végül „megvillannak” és berúgják az életmentő gólt.
Fordítsuk csak le ezt egy vállalkozásra!
Színjáték, hazugság egy vállalkozásban?:
Úgy csinálunk, mintha értenénk hozzá. Azt mondjuk, hogy nem mi voltunk a hibásak. Azt mondjuk a vevőnek, hogy az nem is volt rossz alkatrész, csak Ő úgy látta. Vagy megígérjük, hogy megoldjuk a vevő problémáját és nem tesszük meg. Az körülbelül ugyanaz, mint egy focista, aki egy fülön-pöckölés hatására fetreng a földön fájdalmában.
Maradna akár egyetlen vevőnk is ilyen mentalitással?
Sztár-csapattagok problémája:
- Mindegy hogy dolgozik a cég. Itt a főnök, úgyis megoldja az utolsó pillanatban!
- Nincs marketing, de van egy nagyon erős értékesítő, aki végül mégis elad.
És a főnők élete folyamatos tűzoltás, probléma megoldás.
Ismerős a helyzet? Remélem nem…
Bezzeg a németek…
Érdekes dolgot vettem észre. A németek harcolnak, fociznak, örülnek, és -érzésem szerint- kevesebbet szabálytalankodnak. Legalábbis az olyan idiótizmusok, mint pl. szándékos harapás, nem fordulhatnak elő a német válogatottnál.
Még egy fontos pont: A németeknek nem felelt meg a Brazil szállás.
Építettek maguknak egy komplett hotelt! Hogy német minőségben, tökéletes körülmények között készülhessenek pihenhessenek a sportolóik.
És a legfontosabb: Stratégia
Nem egyetlen meccsre, vagy a világbajnokság fordulóira értem ezt. Ez csak taktiaki lépéseket jelent a NAAAGY játszmában.
A meccs közben hallottam a kommentátortól:
42 szakértő 2 éven keresztül dolgozott azon, hogy összeállítsák a 2014-es világbajnokság teljes adatbázisát. MINDEN adattal. Statisztikákkal, eredményekkel, MINDENNEL, ami adat csak elérhető volt.
Feldolgozták, és ezek alapján készültek a meccsekre.
Gondoljunk csak bele!
Egy 65 szobás szálloda megépítését nem 1-2 hónappal a VB előtt kell elkezdeni! Évekkel, sőt lehet, hogy egy egész évtizeddel ezelőtt tudták, hogy szükség lesz rá és legalább a tervezés, engedélyeztetés, telek vásárlás elindult.
42 ember 2 éves kutatómunkája alapján összeállítani a válogatottat és felkészülni mindenből.
Ez sem tűnik elkapkodott, gyors akciónak…
És amit látunk, amit a média is elmond, az -biztos vagyok benne- csak a jéghegy csúcsa.
Tehát a Német foci vezetés évekkel ezelőtt kidolgozott egy stratégiát (Stratéia: Egy hosszú távú cél elérésére megteendő lépések rendszere, terve.)
- amiben kidolgoztak minden fontos részletet.
- haladnak a végrehajtással rendületlenül
- sorban megnyerik a csatáikat
- és végül megnyerik a világbajnokságot is.
Honnan tudom?
Mert azok az ügyfeleim, akik ilyen alapossággal kidolgozzák és végrehajtják a terveiket, stratégiai lépéseiket, megszervezik a csapatukat és haladnak a terveik szerint – mind nyernek végül!
Ha még nem ennyire szervezett a céged, nem ennyire tudatosak a marketing-folyamatok, javaslom kezdd el az elején!
Az első lépés: Teljes állapot-felmérés, átvilágítás.
Mindig ezzel szoktuk kezdeni. Hogy tisztában legyünk a:
- jelennel
- és lássuk a jövőben elérendő célokat.
Stratégiát csak e két végpont ismeretében tudunk lefektetni.
Két óra elegendő a megalapozáshoz.
És itt jön a játék:
Jelentkezz most, még a VB döntő előtt, és ha a tökéletes stratégiájú német válogatott fog nyerni, emellé a két órás interjú mellé kapsz tőlem még két óra konzultációt, ingyen!
Utólag javítva: Végül, természetesen a németek nyertek.
Így felajánlom a 3 leggyorsabb jövőtervezőnek ezt a kedvezményt újra!
Kizárólag 3 vállalkozás számára, személyes, 2 órás konzultáció, ahol megnézzük melyik területeket kell kezelned a cégedben, hogy a lehető leggyorsabban elérd a vállalkozásod legfontosabb célját!
A megalapozó konzultáció díja: 25.000 Ft/óra
Gary Lineker mondta:
A futball egy nagyon egyszerű játék, amit 22 ember játszik 90 percen keresztül, és végül mindig a németek nyernek…
Ügyfeleink mondták
„Köszönöm a lehetőséget, nagyon sok hasznos információra tettem szert!”
„Már sok tanfolyamon vettem rész. Ez volt az egyik legteljesebb. Olyan ismereteket sikerült mélyíteni, amelyek eddig sokszor inkább akadályt jelentettek a tovább haladáshoz.
Sanyi rendkívül segítőkész, konstruktív, nagyon hasznos anyagot adott át.
Igyekszem minél hamarabb átültetni a gyakorlatba, amiről Sanyit boldogan fogom tájékoztatni.
Köszönöm az alkalmat!”
Pálinkás Éva
„Csak rendszerben érdemes gondolkodni!
Ma kaptunk egy keretet, ami összefogllalj a fő lépéseket, az segít elindulni és helye mederben tartani a gondolatainkat.
Ez a keret felvázolódott.”
Háló Tibor
„Érdekesen indult a képzés, és volt bennem némi ellenállás, de most, a vége előtt 5 perccel úgy gondolom, hogy balgaság lett volna kihagyni, mert mindennek a legfontosabb részét foglaltad egy érthető, áttekinthető és inspiráló rendszerbe.
Olyannyira inspirálóba, hogy rengeteg ötletet és energiát érzek magamban, úgyhogy amint hazaértem, örömmel folytatom a marketing stratégiám kidolgozását.
Látok egy utat magam előtt, ami nagyon lényeges minden vállalkozásban – és az élet minden területén. Ajánlom minden nyitott gondolkodású személynek.”
Köszönettel: Terjéki Nóra
www.csodaalga.hu
„Konkrét tervet és gyakorlati lépéseket kaptam arra, hogyan váltsam pénzre az ötleteimet, és hogyan tudom elérni a céljaimat.
A halogatás és a türelmetlenségem eddig abból fakadt, hogy nem tudtam, melyik lépést mikor tegyem meg.
A nap végére kitisztult a cégem és a saját jövőképem. Motivált és lelkes vagyok, bár kicsit fáradt.
Ezt a konzultációt mindenkinek javaslom, aki rendszerben való gondolkodás és célkitűzés előnyeit igazán ki szeretné használni és sikeresen működő vállalkozást szeretne létrehozni.
Köszönöm Sándor!”
Lakatos Zsuzsa
www.taxrevolutions.hu
„Nagyon személyre szabott és alapos konzultációt kaptam.
A kezemben van egy pontos térkép az általam állított cél eléréséhez, mindezt olyan eszközök ajánlásával, amit saját erőforrásból biztosítani tudok és nem terhel meg anyagilag.
És ez az, ami különösen tetszett a mai konzultációban.
A kidolgozott marketing eszközök és lépések lehetőségeimen belül vannak, DE!!! nagyon hatásosak!”
Köszönöm: Kata
www.muveszhaz.com
„Felülmúlta az elvárásaimat, amit a nap végére összeraktunk. Mind olyan, konkrét, végrehajtható dolog, ami – biztos vagyok benne – hogy EREDMÉNYT fog hozni!
Még az elméleti rész is olyan új nézőpontokkal AJÁNDÉKOZOTT meg, ami az önálló gondolkodáshoz és cselekvéshez baromi nagy segítség.
Konkrét volt, írtó hatékony, célratörő, és ezt mind lehet úgy is csinálni, jó hangulatban, szinte szórakozva készül el az igazán komoly munka, amiért ide jöttem!
Thank You Sándor!”
Vass Miklós
Prodomo ZRt.
Csepregi Balázs
Marketingszoftverek
„Az elkövetkezõ 3 évben ebbõl fogok élni.
Egyben láttam a folyamatot és tudtam döntést hozni, merre indulok el.”
Papp István, Hello English nyelviskola
You must be logged in to post a comment.