Mérhető marketing kézikönyv letöltés

   
     .
Tap To Call

Vége a láblógatásnak! – esettanulmány

Próbáltál már hajót kormányozni?

Az elmúlt héten Krk szigeten „nyaraltam”. Gyönyörű időben, gyönyörű helyen. Tenger, fügefák, és hajóskapitányok között.

Amellett, hogy a helyi utazási iroda marketingjén dolgoztunk, volt időm levizsgázni hajóvezetésből is.

(Mostantól szólíthatsz kapitánynak )

osanyi-kapitany

Ha próbáltad, tudod, van egy óriási különbség a hajó és egy kocsi irányítása között.

Persze, mindkettőben van kormánykerék.

Az autóban ha balra tekered a kormányt, a kocsi is balra kanyarodik.

És mi a helyzet egy hajónál?

Balra tekered és…és…és… egyszercsak elkezd balra kanyarodni. Sokkal-sokkal később, mint ahogy várnád első próbálkozásnál.

 

OK, de hogyan függ ez össze a Te céged marketingjével?

Rengeteg azonnali, rögtön működő, isntant és hasonló marketing eszközzel, ötlettel, tippel talalkozom mostanában.

Olyanokkal, amiket ha bevetsz, máris eredményeid lesznek.

Az én tapasztalataim viszont azt mutatják, hogy hosszú távú sikert hosszú távú és előrelátó tervezéssel tudsz csak elérni.

Tervezéssel. Ami első lépésként a célok meghatározásából áll.

Ha pedig már tudod, merre tartasz, lassan kezdd el tekerni abba az irányba a kormányt.

Nem biztos, hogy máris elindul az egész céged a kívánt irányba, de legalább már elkezdtél a cél felé fordulni.

Minél nagyobb szervezet, annál nehezebben, lassabban tudod megmozdítani. De mennyivel könnyebb, dolgod van, ha a cégben mindenki pontosan tudja az irányt?

Ha minden héten újabb célt tűzöl ki, vagy nem vagy tisztában merre is tartasz, akkor hogyan követhetnének a munkatársaid?

 

Ennyit az elméletről…

Nézzük, mit lehet tenni a csúcsszezon legelső napján egy céggel? Hogyan tudsz változásokat bevezetni egy vállalkozásnál, ha épp az ügyfelek kiszolgálásával küzdenek?

Látszólag sehogy. Bármi újdonság, és felborul a gépezet, hiszen éppen csúcsra járatjuk a motort.

Viszont annyit megtehetsz, hogy tisztázod az irányt, és elmondod mindenkinek, merre tartunk.

És bevezethetsz néhány apróbb változást, egy kicsit fordíthatsz a kormányon a cél felé.

Konkréten mit csináltunk Krk szigetén?

Néhány egyszerű, kivitelezhető változást, ami mind a hosszútávú cél felé mutat.

  1. Összegyűjtöttük az összes meglévő és régi ügyfél adatait, hogy tudjunk feléjük kommunikálni.
  2. Letettünk az asztalra néhány kérdőívet, amiket az érkező és a távozó vendégek kitölthetnek.
  3. Elintéztük, hogy a vendégek ingyen használhassák az internetet, feltéve, ha like-olják a facebook oldalunkat.

Ugye, nem nagy változások? Mégis elindultunk egy irányba, elkezdtünk adatokat gyűjteni, és felkészülni a szezon utáni csendes időszakra, amikor kidolgozhatjuk a cég teljes marketing stratégiáját.

 

Ez történt Krk-en. Az eredményekről pedig be fogok számolni ősszel.

 

Mit kezdj ezzel a bejegyzéssel?

  1. Tűzd ki a célt, amit a vállalkozásoddal el akarsz érni.
  2. Tedd meg az első 2-3 lépést, ami abba az irányba visz.
    (Szinte biztos vagyok benne, hogy az első lépés azonos a fentebb leírtakkal. Gyűjt össze minden meglévő ügyfél-adatot és kommunikálj nekik!)
  3. A teljs rendszer, marketing gépezet felállítására pedig szeretettel várlak a Mérhető marketing edzőtáboron.

Kattints ide, és jelentkezz a Mérhető marketing edzőtáborra!

 

u.i.:

– Krk szigeten nyaralás ide kattintva.

– Az utazási iroda Facebook oldala.

– Mérhető marketing facebook oldal, itt.

 

 

 

EZ A WEBLAP SÜTIKET (COOKIE) HASZNÁL. AMENNYIBEN FOLYTATOD A WEBLAP OLVASÁSÁT, EZZEL HOZZÁJÁRULSZ A SÜTIK HASZNÁLATÁHOZ. Több infót kérek

Amennyiben engedélyezi a "sütiket" a weboldalunk sokkal személyre szabottan tudja Önt kiszolgálni. A sütik olyan kis -szabványos- kódrészletek, amiket a weboldal az Ön böngészőjébe küld, amit a böngészője el fog tárolni. A weboldalunk ezeknek a sütiknek a visszaolvasásával fogja tudni felmérni, hogy egy-egy böngészőben járt-e már egy adott oldalon. Ez a hozzájárulás az Ön részéről egy technikai segítség a weboldal fejlesztői felé, hogy a lehető legjobb élményhez juttassák Önt a weboldalunk látogatása során. A legtöbb weboldalon vannak olyan tartalmi elemek, amiket a sütik engedélyezése nélkül nem is tudunk megjeleníteni. Tehát kérjük, hogy kattintson az "elfogadom" gombra.

Bezárás