Vége a láblógatásnak! – esettanulmány
- 2012-06-26
- By Mérhető Marketing
- Posted in Mérhető marketing blog
Próbáltál már hajót kormányozni?
Az elmúlt héten Krk szigeten „nyaraltam”. Gyönyörű időben, gyönyörű helyen. Tenger, fügefák, és hajóskapitányok között.
Amellett, hogy a helyi utazási iroda marketingjén dolgoztunk, volt időm levizsgázni hajóvezetésből is.
(Mostantól szólíthatsz kapitánynak )
Ha próbáltad, tudod, van egy óriási különbség a hajó és egy kocsi irányítása között.
Persze, mindkettőben van kormánykerék.
Az autóban ha balra tekered a kormányt, a kocsi is balra kanyarodik.
És mi a helyzet egy hajónál?
Balra tekered és…és…és… egyszercsak elkezd balra kanyarodni. Sokkal-sokkal később, mint ahogy várnád első próbálkozásnál.
OK, de hogyan függ ez össze a Te céged marketingjével?
Rengeteg azonnali, rögtön működő, isntant és hasonló marketing eszközzel, ötlettel, tippel talalkozom mostanában.
Olyanokkal, amiket ha bevetsz, máris eredményeid lesznek.
Az én tapasztalataim viszont azt mutatják, hogy hosszú távú sikert hosszú távú és előrelátó tervezéssel tudsz csak elérni.
Tervezéssel. Ami első lépésként a célok meghatározásából áll.
Ha pedig már tudod, merre tartasz, lassan kezdd el tekerni abba az irányba a kormányt.
Nem biztos, hogy máris elindul az egész céged a kívánt irányba, de legalább már elkezdtél a cél felé fordulni.
Minél nagyobb szervezet, annál nehezebben, lassabban tudod megmozdítani. De mennyivel könnyebb, dolgod van, ha a cégben mindenki pontosan tudja az irányt?
Ha minden héten újabb célt tűzöl ki, vagy nem vagy tisztában merre is tartasz, akkor hogyan követhetnének a munkatársaid?
Ennyit az elméletről…
Nézzük, mit lehet tenni a csúcsszezon legelső napján egy céggel? Hogyan tudsz változásokat bevezetni egy vállalkozásnál, ha épp az ügyfelek kiszolgálásával küzdenek?
Látszólag sehogy. Bármi újdonság, és felborul a gépezet, hiszen éppen csúcsra járatjuk a motort.
Viszont annyit megtehetsz, hogy tisztázod az irányt, és elmondod mindenkinek, merre tartunk.
És bevezethetsz néhány apróbb változást, egy kicsit fordíthatsz a kormányon a cél felé.
Konkréten mit csináltunk Krk szigetén?
Néhány egyszerű, kivitelezhető változást, ami mind a hosszútávú cél felé mutat.
- Összegyűjtöttük az összes meglévő és régi ügyfél adatait, hogy tudjunk feléjük kommunikálni.
- Letettünk az asztalra néhány kérdőívet, amiket az érkező és a távozó vendégek kitölthetnek.
- Elintéztük, hogy a vendégek ingyen használhassák az internetet, feltéve, ha like-olják a facebook oldalunkat.
Ugye, nem nagy változások? Mégis elindultunk egy irányba, elkezdtünk adatokat gyűjteni, és felkészülni a szezon utáni csendes időszakra, amikor kidolgozhatjuk a cég teljes marketing stratégiáját.
Ez történt Krk-en. Az eredményekről pedig be fogok számolni ősszel.
Mit kezdj ezzel a bejegyzéssel?
- Tűzd ki a célt, amit a vállalkozásoddal el akarsz érni.
- Tedd meg az első 2-3 lépést, ami abba az irányba visz.
(Szinte biztos vagyok benne, hogy az első lépés azonos a fentebb leírtakkal. Gyűjt össze minden meglévő ügyfél-adatot és kommunikálj nekik!) - A teljs rendszer, marketing gépezet felállítására pedig szeretettel várlak a Mérhető marketing edzőtáboron.
Kattints ide, és jelentkezz a Mérhető marketing edzőtáborra!
u.i.:
– Krk szigeten nyaralás ide kattintva.
– Az utazási iroda Facebook oldala.
– Mérhető marketing facebook oldal, itt.
Ügyfeleink mondták
„Köszönöm a lehetőséget, nagyon sok hasznos információra tettem szert!”
„Már sok tanfolyamon vettem rész. Ez volt az egyik legteljesebb. Olyan ismereteket sikerült mélyíteni, amelyek eddig sokszor inkább akadályt jelentettek a tovább haladáshoz.
Sanyi rendkívül segítőkész, konstruktív, nagyon hasznos anyagot adott át.
Igyekszem minél hamarabb átültetni a gyakorlatba, amiről Sanyit boldogan fogom tájékoztatni.
Köszönöm az alkalmat!”
Pálinkás Éva
„Csak rendszerben érdemes gondolkodni!
Ma kaptunk egy keretet, ami összefogllalj a fő lépéseket, az segít elindulni és helye mederben tartani a gondolatainkat.
Ez a keret felvázolódott.”
Háló Tibor
„Érdekesen indult a képzés, és volt bennem némi ellenállás, de most, a vége előtt 5 perccel úgy gondolom, hogy balgaság lett volna kihagyni, mert mindennek a legfontosabb részét foglaltad egy érthető, áttekinthető és inspiráló rendszerbe.
Olyannyira inspirálóba, hogy rengeteg ötletet és energiát érzek magamban, úgyhogy amint hazaértem, örömmel folytatom a marketing stratégiám kidolgozását.
Látok egy utat magam előtt, ami nagyon lényeges minden vállalkozásban – és az élet minden területén. Ajánlom minden nyitott gondolkodású személynek.”
Köszönettel: Terjéki Nóra
www.csodaalga.hu
„Konkrét tervet és gyakorlati lépéseket kaptam arra, hogyan váltsam pénzre az ötleteimet, és hogyan tudom elérni a céljaimat.
A halogatás és a türelmetlenségem eddig abból fakadt, hogy nem tudtam, melyik lépést mikor tegyem meg.
A nap végére kitisztult a cégem és a saját jövőképem. Motivált és lelkes vagyok, bár kicsit fáradt.
Ezt a konzultációt mindenkinek javaslom, aki rendszerben való gondolkodás és célkitűzés előnyeit igazán ki szeretné használni és sikeresen működő vállalkozást szeretne létrehozni.
Köszönöm Sándor!”
Lakatos Zsuzsa
www.taxrevolutions.hu
„Nagyon személyre szabott és alapos konzultációt kaptam.
A kezemben van egy pontos térkép az általam állított cél eléréséhez, mindezt olyan eszközök ajánlásával, amit saját erőforrásból biztosítani tudok és nem terhel meg anyagilag.
És ez az, ami különösen tetszett a mai konzultációban.
A kidolgozott marketing eszközök és lépések lehetőségeimen belül vannak, DE!!! nagyon hatásosak!”
Köszönöm: Kata
www.muveszhaz.com
„Felülmúlta az elvárásaimat, amit a nap végére összeraktunk. Mind olyan, konkrét, végrehajtható dolog, ami – biztos vagyok benne – hogy EREDMÉNYT fog hozni!
Még az elméleti rész is olyan új nézőpontokkal AJÁNDÉKOZOTT meg, ami az önálló gondolkodáshoz és cselekvéshez baromi nagy segítség.
Konkrét volt, írtó hatékony, célratörő, és ezt mind lehet úgy is csinálni, jó hangulatban, szinte szórakozva készül el az igazán komoly munka, amiért ide jöttem!
Thank You Sándor!”
Vass Miklós
Prodomo ZRt.
Csepregi Balázs
Marketingszoftverek
„Az elkövetkezõ 3 évben ebbõl fogok élni.
Egyben láttam a folyamatot és tudtam döntést hozni, merre indulok el.”
Papp István, Hello English nyelviskola