Tele a hócipőm a webesekkel
- 2013-07-19
- By Mérhető Marketing
- Posted in Mérhető marketing blog
Ez van.
Tizenévnyi webes tapasztalattal, legalább 50 megbízott és kirúgott programozóval, grafikussal és önjelölt okostojással a praxisomban, nagyjából 8000 (!) weboldallal a hátam mögött, azt gondolom lehet véleményem.
(Ez egy hosszú levél. Ha Te is küzdesz a weboldalad eredményesebbé tételével, akkor olvasd végig most. Vagy lapozz az aljára, van egy remek pályázat ott, ami már holnap nem lesz aktuális.)
Történelmi háttér röviden:
- A weboldalt réges régen a programozók készítették. Szinte csak a maguk fajtájának.
- Aztán jött a Grafikusok kora. Amikor minden izgett mozgott és hihetetlen grafikai megoldásokkal kápráztattak el minket a csoda gyártók.
De bevétel az nem volt…
Ha hiszed, ha nem, mostanra a webodal megjelenése és a szoftver háttér szinte lényegtelen lett.
Ami számít: a várt eredmény, a megtermelt bevétel.
Marketingesek kora:
Most, hogy a Marketingesek készítik az értékesítési és eredményt hozó weboldalakat minden leegyszerűsödött.
Lehet, hogy hihetetlen, de egy eredményt hozó, mégis esztétikus weboldal összeállítása 2-3 óra.
Akkor is, ha nem vagy programozó vagy grafikus.
Ezt a kort éljük az internet marketingben.
Lehet, hogy a grafikából és programozásból élők most szívják a fogukat és nem érteneket egyet.
Sajnálom. Ha időben felismerik a lehetőséget, rengeteg feladatuk lesz így is. Vagy lázadozhatnak, mint az ipari forradalom idején a géprombolók.
Te még az őskorban élsz?
Százezreket fizetsz a grafikusnak és milliókat, a programozónak? Éveket vársz, hogy elkészüljön?
És a határidő harmadik, több hónapos csúszása után még mindig nulla a bevétel belőle?
Ismerős a helyzet?
Egy sztori:
Az elmúlt hetekben legalább három, különböző webfejlesztő látszólagos hozzáértésével kellett küzdenem.
Volt olyan, aki egyetlen oldalba elhelyezett egyetlen űrlappal küzdött vagy 2 hónapot. Mindent megváltoztatott, (szakmai szempontok miatt), amit megbeszéltünk. És meg volt győződve róla, hogy a lehető legjobban végzi a dolgát.
Amikor pedig kiment a kampány, 0 feliratkozó lett belőle.
Kiborultam. Átalakítottuk az egészet. A szövegeket, a feliratokat, stb… Mindent úgy, ahogy eredetileg terveztem. (+egy hét)
Az eredmény (ugyanarra a címlistára kiküldött újabb e-mail): vagy 37 feliratkozás.
EZ az elavult, 15 évvel ezelőtti webfejlesztés folyamata.
Hogy csinálhattuk volna másképpen?
2 óra alatt összerakni a komplett webrendszert és még aznap kiküldeni a kampány e-maileket.
- Ha nem sikeres? Na bumm! Csinálunk másikat!
- Ha nem eléggé? Finomítjuk!
- Ha működik, termel? Költsünk rá, hogy még többet hozzon.
- (Na itt kell a grafikus, egyedi fejlsztés, stb… Amikor már hozza a pénzt.)
Még egy sztori:
– (Ügyfél) 600.000 Ft-ot költöttem weboldalra. Már nemsokára működni fog. Szerinted milyen?
– (Én) Szerintem, SEMMILYEN! Hiszen csak egy logót látok, ami grafikailag szép, de mi a francot ábrázol? Hogyan lesznek ebből vevőid? Tényleg, hol vannak a vevőid?
– (Ügyfél) Hát van egy blogom… 6000-en vannak rajta. De az csak egy ingyenes oldal…
– (Én) (Magamban csendben üvöltve: ÁÁÁÁÁ!) Mi lenne, ha eladnánk nekik valamit? Ott, ahol vannak ????
Időnként…
- Időnként csinálok egy-egy weboldalt. Néhány óra alatt.
- Időnként ügyfeleimnél is eljutunk oda a marketing stratégiában, hogy szükség van valami webes megoldásra.
- Idönként tele lesz a hócipőm a webesekkel, és összerakok helyettük valamit, hozzájuk képest tízszeres óradíjért, mégis tized annyiért, mint ők. (Kiszámolod, mennyivel rövidebb idő alatt?)
- Időnként átnézzük a már működő webes folyamatokat, és rájövünk, hogy hol kell beavatkozni, hogy azonnal termőre (termelőre) forduljon.
- Időnként szeretek ezzel játszani. Főleg, ha az eredmény azonnal leolvasható a számlálókról és a megnövekedett bevételekből!
Hiszen ezt játszom évek óta…
És most van itt ez az idő számodra is.
Villám pályázat:
Mindössze 3 elszánt web-sikerre törő vállalkozót keresek, akinek a webes rendszerét átnézzük és optimalizáljuk.
- Lehet, hogy ki kell dobni a kukába az egészet.
- Lehet, hogy csak egy képet kell máshová tenni.
- Az is lehet, hogy a folyamat (ahogy a vevő bejárja az oldalt) túl bonyolult. – Legyszerűsítve eredményt fog hozni.
- Vagy más logikával máris eredményre jutnál.
A lényeg, hogy eddig még minden ügyfelemnél 2 óra konzultációs idő elegendő volt, hogy látható, mérhető eredményt érjünk el a weboldalával.
Ha Te vagy az egyik a 3 elszánt vállalkozó közül, akkor MOST írj egy válaszlevelet nekem.
(Ha negyediknek jelentkezel, akkor nem fogsz beleférni.)
A feltételek:
- 2 óra, személyes konzultáció Budapesten az irodámban. (XVII. kerület)
- Felkészülten kell érkezned, minden adattal és eredménnyel a tarsolyodban, hogy rögtön tudjunk a weboldaladdal foglalkozni.
- CSAK a jövő héten tudod igénybe venni. Július 22-26 között, egyeztetett időpontban.
- CSAK ma lehet jelentkezni, csak e-mailen. (Tényleg csak 3 ügyfél weboldal fér bele az időbe most)
- A konzultáció díja 50.000 Ft, amiért 100%-ban vállalom a felelősséget helyetted.
Tehát a konzultáció díja azonnal visszajár, ha nem tudtam segíteni vagy nem megfelelő segítséget kaptál tőlem. (elvben előfordulhat, hogy felkészültebb vagy nálam és nem tudtam újat mondani, vagy homlokegyenest mást gondolunk a dologról és nem tudunk együtt dolgozni.) - Ez az összeg a weboldalad eddigi költségének töredéke. Lehet, hogy eleve ezzel kellett volna kezdeni?
Amint írod a válasz-levelet máris egyeztetjük az időpontot.
A levélbe írd be a problémás, vagy fejleszteni kívánt weboldal címét és egy-két mondatban az elképzelézeidet, célodat ezzel.
És egy kis játék:
- Az első jelentkezőnek 50% kedvezmény,
- a másodiknak 25% kedvezmény,
- és mindhárman megkapjátok ingyen az Internet Marketing Workshopról készült felvételt. (10.000 Ft érték)
Van egy álmom: Szeretnék szeptemberre három, szépen működő, eredményt hozó weboldal tulajdonossal dicsekedni az őszi marketing konferencián.
Ahogy ez nagy sikerrel működött májusban a marketing-automatizálás Workshopon is.
(Ott gyorsan találtam három elszánt vállalkozót és igen szép sikerekről tudtak beszámolni egyetlen hónap alatt, a résztvevők őszinte csodálatától övezve).
Te vagy az egyik?
Akkor félre a morfondírt (Ne morfondírozz!) és már írhatod is nekem a levelet!
Legyél az első!
Ügyfeleink mondták
„Köszönöm a lehetőséget, nagyon sok hasznos információra tettem szert!”
„Már sok tanfolyamon vettem rész. Ez volt az egyik legteljesebb. Olyan ismereteket sikerült mélyíteni, amelyek eddig sokszor inkább akadályt jelentettek a tovább haladáshoz.
Sanyi rendkívül segítőkész, konstruktív, nagyon hasznos anyagot adott át.
Igyekszem minél hamarabb átültetni a gyakorlatba, amiről Sanyit boldogan fogom tájékoztatni.
Köszönöm az alkalmat!”
Pálinkás Éva
„Csak rendszerben érdemes gondolkodni!
Ma kaptunk egy keretet, ami összefogllalj a fő lépéseket, az segít elindulni és helye mederben tartani a gondolatainkat.
Ez a keret felvázolódott.”
Háló Tibor
„Érdekesen indult a képzés, és volt bennem némi ellenállás, de most, a vége előtt 5 perccel úgy gondolom, hogy balgaság lett volna kihagyni, mert mindennek a legfontosabb részét foglaltad egy érthető, áttekinthető és inspiráló rendszerbe.
Olyannyira inspirálóba, hogy rengeteg ötletet és energiát érzek magamban, úgyhogy amint hazaértem, örömmel folytatom a marketing stratégiám kidolgozását.
Látok egy utat magam előtt, ami nagyon lényeges minden vállalkozásban – és az élet minden területén. Ajánlom minden nyitott gondolkodású személynek.”
Köszönettel: Terjéki Nóra
www.csodaalga.hu
„Konkrét tervet és gyakorlati lépéseket kaptam arra, hogyan váltsam pénzre az ötleteimet, és hogyan tudom elérni a céljaimat.
A halogatás és a türelmetlenségem eddig abból fakadt, hogy nem tudtam, melyik lépést mikor tegyem meg.
A nap végére kitisztult a cégem és a saját jövőképem. Motivált és lelkes vagyok, bár kicsit fáradt.
Ezt a konzultációt mindenkinek javaslom, aki rendszerben való gondolkodás és célkitűzés előnyeit igazán ki szeretné használni és sikeresen működő vállalkozást szeretne létrehozni.
Köszönöm Sándor!”
Lakatos Zsuzsa
www.taxrevolutions.hu
„Nagyon személyre szabott és alapos konzultációt kaptam.
A kezemben van egy pontos térkép az általam állított cél eléréséhez, mindezt olyan eszközök ajánlásával, amit saját erőforrásból biztosítani tudok és nem terhel meg anyagilag.
És ez az, ami különösen tetszett a mai konzultációban.
A kidolgozott marketing eszközök és lépések lehetőségeimen belül vannak, DE!!! nagyon hatásosak!”
Köszönöm: Kata
www.muveszhaz.com
„Felülmúlta az elvárásaimat, amit a nap végére összeraktunk. Mind olyan, konkrét, végrehajtható dolog, ami – biztos vagyok benne – hogy EREDMÉNYT fog hozni!
Még az elméleti rész is olyan új nézőpontokkal AJÁNDÉKOZOTT meg, ami az önálló gondolkodáshoz és cselekvéshez baromi nagy segítség.
Konkrét volt, írtó hatékony, célratörő, és ezt mind lehet úgy is csinálni, jó hangulatban, szinte szórakozva készül el az igazán komoly munka, amiért ide jöttem!
Thank You Sándor!”
Vass Miklós
Prodomo ZRt.
Csepregi Balázs
Marketingszoftverek
„Az elkövetkezõ 3 évben ebbõl fogok élni.
Egyben láttam a folyamatot és tudtam döntést hozni, merre indulok el.”
Papp István, Hello English nyelviskola