Százból 100 vevő lesz
- 2013-02-17
- By Mérhető Marketing
- Posted in Mérhető marketing blog
Lehetséges ez?
100 tárgyalásból 100 vevő?
Egy pár évvel ezelőtt olyan eredményt értem el, amire én sem számítottam.
Előtte is azt gondoltam, hogy hatékonyan tárgyalok, de ez a szám és ez a módszer minden várakozásomat felülmúlta.
- 100 ügyféllel tárgyaltam a saját, webes szolgáltatásaink eladásáról.
- 98 aláírta a megrendelést.
- a maradék kettő pedig később megkeresett és rendelt valami kisebb szolgáltatást.
Tehát az eredmény 100 tárgyalásból 100 vevő.
Mi ez a csodálatos módszer?
Elárulom: Nem volt teljesen tudatos, és én is csodálkoztam, hogy ennyire egyszerű az egész. Sőt nem is akartam elhinni először, de végül a számok meggyőztek.
A tárgyalás menete:
- Kávé, rövid beszélgetés.
- Elővettem egy űrlapot, amin az összes szolgáltatásunk szerepelt.
- Felírtam a tetejére, a cég adatait.
- Kötetlen beszélgetés közben végigmentem az űralap pontjain és megkérdeztem, hogy szeretné-e a saját weboldalára?
- Általában több ponton is lebeszéltem, hogy azt ne rendelje meg. „Szerintem az izgő-mozgó flash-es nyitóoldal semmivel sem növeli a weboldal hatékonyságát, sőt inkább megállítja és ezzel elzavarhatja az érdeklődőt. Felesleges pénzkidobás lenne.” vagy „a bolt belsejének 3D-s ábrázolása, nagy ötlet, de árban sokkal többe kerülne, mint amit bevételben hozna. Sőt lehet, hogy bonyolítaná is a navigálást” stb…
- Végül, amikor már minden részletet megbeszéltünk, összeadtam és ráírtam az árat, aláírtam, és átadtam az ügyfélnek az így már kész szerződést.
- Ugye nem mondhatta azt, hogy nem kéri, hiszen épp az előbb beszéltük meg a részleteket. Csak azokat vettük bele, amit ő szeretett volna.
- Itt volt egy fontos pont: Csendben kellett maradnom, amíg megemésztette, átgondolta.
- Ha áron akart alkudni, akkor visszakértem és megkérdeztem: „Akkor melyik részét vegyük ki belőle?”
Az eredmény: 100-ból 100.
Tehát a nyerő képlet:
-
Kérdezd meg mit szeretne!
-
Add neki azt, amit szeretne!
Ugye milyen egyszerű? Meg tudod így csinálni a saját szolgáltatásaiddal, termékeiddel?
Na jó, elárulom a titkos összetevőt is.
Ugye valami titkos összetevőnek mindig kell lenni, különben nem lehetne ilyen eredményt elérni.
A titkos összetevő az előkészítésben (is) rejlett. Valójában több év munka volt. Mit tettem, hogyan készítettem ezt elő?
Folyamatosan feljegyeztünk MINDEN ügyfél-igényt.
Folyamatosan megkérdeztük, mi a legfontosabb ügyfeleink számára.
Folyamatosan felmértük, milyen problémákra keresnek megoldást.
Folyamatosan felmértük, hogy miért választottak minket.
Folyamatosan FELMÉRTÜNK!
Ugyanazt a képletet alkalmaztuk a marketingben is:
Megkérdeztük mit szeretnének
Felmérések
Azt szolgáltattuk, amit szeretnének.
Termékfejlesztés.
Így mindig az szerepelt azon a bizonyos értékesítési űrlapon, amiről biztosan tudtam, hogy erre van szüksége ügyfeleimnek!
Most elárultam a titkos összetevőt. Ráadásul pedig eldöntöttem, meg is tanítom neked, hogyan használd, hogyan érj el erdményeket vele.
Gyors kattintás, és máris gyakorlatban is megtapasztalhatod a titkos összetevőt:
„Mi van a vevőid fejében?”
Ügyfeleink mondták
„Köszönöm a lehetőséget, nagyon sok hasznos információra tettem szert!”
„Már sok tanfolyamon vettem rész. Ez volt az egyik legteljesebb. Olyan ismereteket sikerült mélyíteni, amelyek eddig sokszor inkább akadályt jelentettek a tovább haladáshoz.
Sanyi rendkívül segítőkész, konstruktív, nagyon hasznos anyagot adott át.
Igyekszem minél hamarabb átültetni a gyakorlatba, amiről Sanyit boldogan fogom tájékoztatni.
Köszönöm az alkalmat!”
Pálinkás Éva
„Csak rendszerben érdemes gondolkodni!
Ma kaptunk egy keretet, ami összefogllalj a fő lépéseket, az segít elindulni és helye mederben tartani a gondolatainkat.
Ez a keret felvázolódott.”
Háló Tibor
„Érdekesen indult a képzés, és volt bennem némi ellenállás, de most, a vége előtt 5 perccel úgy gondolom, hogy balgaság lett volna kihagyni, mert mindennek a legfontosabb részét foglaltad egy érthető, áttekinthető és inspiráló rendszerbe.
Olyannyira inspirálóba, hogy rengeteg ötletet és energiát érzek magamban, úgyhogy amint hazaértem, örömmel folytatom a marketing stratégiám kidolgozását.
Látok egy utat magam előtt, ami nagyon lényeges minden vállalkozásban – és az élet minden területén. Ajánlom minden nyitott gondolkodású személynek.”
Köszönettel: Terjéki Nóra
www.csodaalga.hu
„Konkrét tervet és gyakorlati lépéseket kaptam arra, hogyan váltsam pénzre az ötleteimet, és hogyan tudom elérni a céljaimat.
A halogatás és a türelmetlenségem eddig abból fakadt, hogy nem tudtam, melyik lépést mikor tegyem meg.
A nap végére kitisztult a cégem és a saját jövőképem. Motivált és lelkes vagyok, bár kicsit fáradt.
Ezt a konzultációt mindenkinek javaslom, aki rendszerben való gondolkodás és célkitűzés előnyeit igazán ki szeretné használni és sikeresen működő vállalkozást szeretne létrehozni.
Köszönöm Sándor!”
Lakatos Zsuzsa
www.taxrevolutions.hu
„Nagyon személyre szabott és alapos konzultációt kaptam.
A kezemben van egy pontos térkép az általam állított cél eléréséhez, mindezt olyan eszközök ajánlásával, amit saját erőforrásból biztosítani tudok és nem terhel meg anyagilag.
És ez az, ami különösen tetszett a mai konzultációban.
A kidolgozott marketing eszközök és lépések lehetőségeimen belül vannak, DE!!! nagyon hatásosak!”
Köszönöm: Kata
www.muveszhaz.com
„Felülmúlta az elvárásaimat, amit a nap végére összeraktunk. Mind olyan, konkrét, végrehajtható dolog, ami – biztos vagyok benne – hogy EREDMÉNYT fog hozni!
Még az elméleti rész is olyan új nézőpontokkal AJÁNDÉKOZOTT meg, ami az önálló gondolkodáshoz és cselekvéshez baromi nagy segítség.
Konkrét volt, írtó hatékony, célratörő, és ezt mind lehet úgy is csinálni, jó hangulatban, szinte szórakozva készül el az igazán komoly munka, amiért ide jöttem!
Thank You Sándor!”
Vass Miklós
Prodomo ZRt.
Csepregi Balázs
Marketingszoftverek
„Az elkövetkezõ 3 évben ebbõl fogok élni.
Egyben láttam a folyamatot és tudtam döntést hozni, merre indulok el.”
Papp István, Hello English nyelviskola