Lehull a lepel… Mi van ma?
- 2015-02-14
- By Mérhető Marketing
- Posted in Mérhető marketing blog
Uraim!
Ugye nem felejtettétek el, hogy ma fel kell köszönteni életetek párját, mert itt a Valentin nap?
Hölgyeim!
Biztos vagyok benne, hogy már várjátok, hogy a párotok meglepjen valamivel ezen a szép napon?
Tudod, honnan ered ez az ünnep?
Már több marketingestől is hallottam, amilyen városi legendaként terjed, hogy valamikor réges régen, kerek erdő közepében…
Volt egyszer az Amerikai virágkötők szövetsége (Létezik ilyen egyáltalán?).
Összedugták a fejüket mert megoldást kerestek arra, vajon hogy lehetne a más hónapokban óriási forgalmat a februári holtszezonban is produkálni? (Te tudtad, hogy sok milliárdos üzlet a virág???)
Volt köztük egy okos marketinges, aki azt mondta: Csináljunk egy új ünnepnapot!
És milyen ünnep lehet az, amire leginkább virágot vennének az emberek? (Ugye a halottak napja és anyák napja már foglalt volt…)
Ott volt pl. Szent Bálint napja. Bálint a szerelmesek, lelkibetegek és az epilepsziával élők védőszentje. Mindegyik jó lehet, de üzleti szempontból azért lássuk be, a szerencsétlen epilepsziások és rokonaik nem akkora felvevő piac mint a „szerelmesek”.
Legyen hát február 14. a szerelmesek napja!
Találtak egy olyan gyönyörű célcsoportot, aminek az emberiség nagy része vagy épp csoport-tagja, vagy pedig már valamikor volt, vagy nagyon szeretne lenni!
(Célcsoporthoz jó meghatározás: Aminek a vevő gondolja magát! Nem, amit Te gondolsz róla!!!)
Zseniális marketing és PR fogás.
Eddig a városi legenda…
Nemrég szembe találkoztam egy tűzrőlpattant menyecskével, aki (megkért a nevét ne írjam le, de kaptam egy ígéretet, hogy csinálhatok vele interjút hamarosan), pár évvel ezelőtt egy PR ügynökségnél dolgozott.
Ezt a PR ügynökséget megkereste a „Magyar Virágkötők Egyesülete” azzal, hogy ezt a jó kis amerikai ünnepet be kéne vezetni kis hazánkban is.
Merthogy kell a forgalom februárban is. Zsuzsanna nap ide-oda, kéne valami ütősebb forgalom növelő ünnepnap nekünk is. (A virág-kereskedőknek pedig mindenképpen)
Ez az ügynökség -nem kis munkával- 6 éven keresztül dolgozott a Valentin-ünnep elterjesztésén országunkban.
- Csináltak óriás-Plakát-kampányt.
- Volt Valentin fesztivál.
- Nagy-rendezvényeken minden eszközt bevetettek.
- A virágkötők pr és marketing anyagokat kaptak.
- TV-Rádió interjúk, pr-műsorok
- Újság megjelenések, cikkek, hirdetések
Ez a Valentin nap valódi eredete.
Szerinted sikeres volt az akció?
És még nincs vége…
Nemrég hallottam, hogy az olasz virágkötők egyesülete felkérte a talján marketing-mágust Pier Padernit, hogy valamikor szeptember-október környékére találjon már ki valamit.
Merthogy Karolina és Aida napján nincs utcán kanyargó sor a virágboltok előtt.
Azóta október 2.-a lett Olaszországban a „Nagyszülők napja”
- Összeszedtek egy CD-nyi „kicsit nyálas, de a nagyszülőkre emlékeztet” slágert.
- Becsomagolták virágos-boldog-nagypapás-nagymamás tokba.
- Ezt INGYEN osztogatták az összes virágboltban.
- és bevetettek minden ismert PR és marketing eszközt, hogy bekerüljön a köztudatba az új ünnep.
Na és mit gondolsz? Ünneplik az olaszok a nagyszülők napját?
Így megy ez…
Ügyfeleink mondták
„Köszönöm a lehetőséget, nagyon sok hasznos információra tettem szert!”
„Már sok tanfolyamon vettem rész. Ez volt az egyik legteljesebb. Olyan ismereteket sikerült mélyíteni, amelyek eddig sokszor inkább akadályt jelentettek a tovább haladáshoz.
Sanyi rendkívül segítőkész, konstruktív, nagyon hasznos anyagot adott át.
Igyekszem minél hamarabb átültetni a gyakorlatba, amiről Sanyit boldogan fogom tájékoztatni.
Köszönöm az alkalmat!”
Pálinkás Éva
„Csak rendszerben érdemes gondolkodni!
Ma kaptunk egy keretet, ami összefogllalj a fő lépéseket, az segít elindulni és helye mederben tartani a gondolatainkat.
Ez a keret felvázolódott.”
Háló Tibor
„Érdekesen indult a képzés, és volt bennem némi ellenállás, de most, a vége előtt 5 perccel úgy gondolom, hogy balgaság lett volna kihagyni, mert mindennek a legfontosabb részét foglaltad egy érthető, áttekinthető és inspiráló rendszerbe.
Olyannyira inspirálóba, hogy rengeteg ötletet és energiát érzek magamban, úgyhogy amint hazaértem, örömmel folytatom a marketing stratégiám kidolgozását.
Látok egy utat magam előtt, ami nagyon lényeges minden vállalkozásban – és az élet minden területén. Ajánlom minden nyitott gondolkodású személynek.”
Köszönettel: Terjéki Nóra
www.csodaalga.hu
„Konkrét tervet és gyakorlati lépéseket kaptam arra, hogyan váltsam pénzre az ötleteimet, és hogyan tudom elérni a céljaimat.
A halogatás és a türelmetlenségem eddig abból fakadt, hogy nem tudtam, melyik lépést mikor tegyem meg.
A nap végére kitisztult a cégem és a saját jövőképem. Motivált és lelkes vagyok, bár kicsit fáradt.
Ezt a konzultációt mindenkinek javaslom, aki rendszerben való gondolkodás és célkitűzés előnyeit igazán ki szeretné használni és sikeresen működő vállalkozást szeretne létrehozni.
Köszönöm Sándor!”
Lakatos Zsuzsa
www.taxrevolutions.hu
„Nagyon személyre szabott és alapos konzultációt kaptam.
A kezemben van egy pontos térkép az általam állított cél eléréséhez, mindezt olyan eszközök ajánlásával, amit saját erőforrásból biztosítani tudok és nem terhel meg anyagilag.
És ez az, ami különösen tetszett a mai konzultációban.
A kidolgozott marketing eszközök és lépések lehetőségeimen belül vannak, DE!!! nagyon hatásosak!”
Köszönöm: Kata
www.muveszhaz.com
„Felülmúlta az elvárásaimat, amit a nap végére összeraktunk. Mind olyan, konkrét, végrehajtható dolog, ami – biztos vagyok benne – hogy EREDMÉNYT fog hozni!
Még az elméleti rész is olyan új nézőpontokkal AJÁNDÉKOZOTT meg, ami az önálló gondolkodáshoz és cselekvéshez baromi nagy segítség.
Konkrét volt, írtó hatékony, célratörő, és ezt mind lehet úgy is csinálni, jó hangulatban, szinte szórakozva készül el az igazán komoly munka, amiért ide jöttem!
Thank You Sándor!”
Vass Miklós
Prodomo ZRt.
Csepregi Balázs
Marketingszoftverek
„Az elkövetkezõ 3 évben ebbõl fogok élni.
Egyben láttam a folyamatot és tudtam döntést hozni, merre indulok el.”
Papp István, Hello English nyelviskola
You must be logged in to post a comment.