A hírlevél íráson túl…
- 2014-03-12
- By Mérhető Marketing
- Posted in Mérhető marketing blog
Már a legjobb hírlevél sem elegendő az eredményhez
Belegondoltál már abba, hogy a profi marketingesek honnan tudják minden alkalommal, hogy pontosan mit írjanak reklámszövegeikbe?
Mérnöki precizitás és elemző szemlélet diadala!
Bemutatom neked, hogy miután megírtam a hírleveleimet, hogyan találom ki hozzá a lehető legeredményesebb címsort.
A legfontosabb nézőpont:
Szinte semmilyen vélemény nem számít a marketingfolyamataidnál!
Ez alól legfeljebb a vevőid véleménye kivétel.
Nézzük konkrétan:
(Lehet, hogy kicsit technikai lesz, de szeretném minél egyértelműbben bemutatni a módszert!)
0. lépés: Tudd meg, mi van a vevőid fejében! Írj az Ő problémáikról és igényeikről. Ne a saját cégedről. Senkit se érdekel, legfeljebb a konkurenciát. (Ez egy külön témakör, lesz még róla szó…)
1. lépés: Ezek alapján írj ütős hírlevél-szöveget. Hogyan? Erre ott van az „Ellenállhatatlan hírlevél szövegírás Workshop”. Ott megtanulhatod. A mai blog-bejegyzésem nem erről szól.
+1. lépés: Teszteld le a hírleveled címsorát!
A tipikus hiba:
Én magam is többször beleestem abba a hibába, hogy mérnöki nézőpont helyett, beleszerettem valamelyik mondatomba. Ragaszkodtam hozzá és azzal küldtem ki a hírlevelet.
Egy-egy címsor tesztelésekor rendszeresen előfordul, hogy pont az a verzió hozza a legjobb eredményt, amit már csak úgy utoljára odaírtam, nem bízva a sikerében.
A tesztelésre legegyszerűbb és legkönnyebben használható eszköz a Mailmaster rendszer.
Annak idején berontottam az irodájukba, felrajzoltam a táblára, szerintem, hogy kéne hírlevél- és címsor-tesztelő rendszert építeniük.
Megnézték elgondolkodtak rajta és ezt válaszolták:
„Ez óriási fejlesztés. Legfejlebb jövő hétre tud elkészülni.”Hát én ilyent még nem hallottam programozótól…
Lássuk milyen eszközt is kaptunk tőlük ezután!
Egy egyszerű tesztelés története…
A kész levélből készítek egy párhuzamost-teszt-et. (Időzítés)
Megadom a címsorokat, beállítom, mi alapján teszteljen, hová menjen ki a teszt.
Beállítom, hogy a teszt-verziók a lista hány százalékára menjenek ki.
És végül a győztest a Mailmaster automatikusan kiküldi a lista fennmaradó részére.
Ennyi az egész.
Írok néhány verziót, beállítom, és hagyom, hogy tegye a dolgát.
Összefoglalva: Mitől mérhető a marketing?
1. Tudom, mit szeretne a vevő, mert megkérdeztem, utánajártam, kutattam.
2. Azt adom neki amit szeretne.
3. Tesztelem a kommunikációt és a lehető legeredményesebb verzióra költök csak súlyos marketing forintokat.
A fenti példában egy hírlevél címsorának tesztelését mutattam be a Mailmaster segítségével.
Ne csak olvasgasd, használd is!
Ellenállhatatlan hírlevélírás pedig a lap tetején jobb oldalt!
Ügyfeleink mondták
„Köszönöm a lehetőséget, nagyon sok hasznos információra tettem szert!”
„Már sok tanfolyamon vettem rész. Ez volt az egyik legteljesebb. Olyan ismereteket sikerült mélyíteni, amelyek eddig sokszor inkább akadályt jelentettek a tovább haladáshoz.
Sanyi rendkívül segítőkész, konstruktív, nagyon hasznos anyagot adott át.
Igyekszem minél hamarabb átültetni a gyakorlatba, amiről Sanyit boldogan fogom tájékoztatni.
Köszönöm az alkalmat!”
Pálinkás Éva
„Csak rendszerben érdemes gondolkodni!
Ma kaptunk egy keretet, ami összefogllalj a fő lépéseket, az segít elindulni és helye mederben tartani a gondolatainkat.
Ez a keret felvázolódott.”
Háló Tibor
„Érdekesen indult a képzés, és volt bennem némi ellenállás, de most, a vége előtt 5 perccel úgy gondolom, hogy balgaság lett volna kihagyni, mert mindennek a legfontosabb részét foglaltad egy érthető, áttekinthető és inspiráló rendszerbe.
Olyannyira inspirálóba, hogy rengeteg ötletet és energiát érzek magamban, úgyhogy amint hazaértem, örömmel folytatom a marketing stratégiám kidolgozását.
Látok egy utat magam előtt, ami nagyon lényeges minden vállalkozásban – és az élet minden területén. Ajánlom minden nyitott gondolkodású személynek.”
Köszönettel: Terjéki Nóra
www.csodaalga.hu
„Konkrét tervet és gyakorlati lépéseket kaptam arra, hogyan váltsam pénzre az ötleteimet, és hogyan tudom elérni a céljaimat.
A halogatás és a türelmetlenségem eddig abból fakadt, hogy nem tudtam, melyik lépést mikor tegyem meg.
A nap végére kitisztult a cégem és a saját jövőképem. Motivált és lelkes vagyok, bár kicsit fáradt.
Ezt a konzultációt mindenkinek javaslom, aki rendszerben való gondolkodás és célkitűzés előnyeit igazán ki szeretné használni és sikeresen működő vállalkozást szeretne létrehozni.
Köszönöm Sándor!”
Lakatos Zsuzsa
www.taxrevolutions.hu
„Nagyon személyre szabott és alapos konzultációt kaptam.
A kezemben van egy pontos térkép az általam állított cél eléréséhez, mindezt olyan eszközök ajánlásával, amit saját erőforrásból biztosítani tudok és nem terhel meg anyagilag.
És ez az, ami különösen tetszett a mai konzultációban.
A kidolgozott marketing eszközök és lépések lehetőségeimen belül vannak, DE!!! nagyon hatásosak!”
Köszönöm: Kata
www.muveszhaz.com
„Felülmúlta az elvárásaimat, amit a nap végére összeraktunk. Mind olyan, konkrét, végrehajtható dolog, ami – biztos vagyok benne – hogy EREDMÉNYT fog hozni!
Még az elméleti rész is olyan új nézőpontokkal AJÁNDÉKOZOTT meg, ami az önálló gondolkodáshoz és cselekvéshez baromi nagy segítség.
Konkrét volt, írtó hatékony, célratörő, és ezt mind lehet úgy is csinálni, jó hangulatban, szinte szórakozva készül el az igazán komoly munka, amiért ide jöttem!
Thank You Sándor!”
Vass Miklós
Prodomo ZRt.
Csepregi Balázs
Marketingszoftverek
„Az elkövetkezõ 3 évben ebbõl fogok élni.
Egyben láttam a folyamatot és tudtam döntést hozni, merre indulok el.”
Papp István, Hello English nyelviskola
You must be logged in to post a comment.