Mérhető marketing kézikönyv letöltés

   
     .
Tap To Call

Rettegjünk! Itt az AirBNB!

belo-200x200-4d851c5b28f61931bf1df28dd15e60efMa vezető cikk az Indexen:

Kiakadtak az Airbnb-től a szállodások

(Airbnb:Közösségi szállás portál. Ha van egy üres szobád, meghirdetheted és kiadhatod akár néhány éjszakára is. Állítólag veszélyezteti az amúgy is nehéz állapotban lévő szálloda piacot.)

Egy-két hónapja még az Ubertől féltek a Taxisok, sőt talán nem is olyan rég – az ipari forradalom idején – a gépektől féltek a munkások.

Ha jön valami új, valami, ami veszélyezteti a mindennapjainkat, nincs is annál jobb megoldás, mint rettegni kicsit.

Egyik kedvenc mondásom jut eszembe:

Optimistának minden problémára van megoldása. A pesszimistának pedig minden megoldásra van problémája…

De mondhatnám a régi viccet is az Afrikába kiküldött két cipőügynökről:

Egy hét után hazatelefonálnak:

1. ügynök: Főnök, vigyél haza, itt nem lehet cipőt eladni, itt senki nem hord cipőt!

2. ügynök: Főnök, ez a világ legjobb üzlete! Itt senki sem hord cipőt!

Csak a nézőpont különbözik.

Kedves szállodások!

Az AirBNB, (Tripadvisor, de a Facebook is ide tartozik)  az új idők egyik kommunikációs csatornája. Ezekben az új időkben már nem elég reklámozni.

Ezekben az időkben az emberek sokkal jobban hisznek egy utazó véleményének, mint a szálloda marketing-üzeneteinek.

Mostanra fontosabb, hogy mit mondanak rólad a vásárlók, mint az, hogy mennyit költesz hirdetésre.

10805622_806770142695826_942237283711884156_nOlvasd el Lévai Richard remek cikkét arról, hogy lassan már nem a Google keresőben keresnek az emberek, hanem Facebook csoportokban teszik fel a kérdést, valódi embereknek, valódi válaszokért!

Ez ugyanez a jelenség. A közösségi kommunikáció egyre egyeduralkodóbbá válik.

Fújhatunk ellene, vagy kis is használhatjuk ezt.

  • Mi lenne, ha már a minden konkurens szálláshely előtt fent lenne a szállodád az AirBNB-n? ?
  • Mi lenne, ha többet-jobbat, vagy csak jobban adnál, mint az olcsó szálláshelyek?
  • Mi lenne, ha elterjedne a híre a barátságos hozzáállásodnak?
  • Ha esetleg nem csak ágyakat árulnál, hanem komplett megoldásokat?
    (Teljesen kiakasztanak azok a szállodák, akik ágyat akarnak nekem eladni. Bocsi, de egy jó alvásért nem fogok többszáz kilométert utazni! Ágyam van otthon is. Ennél TÖBBET adj nekem, hogy érdekeljen a szállodád!)
  • Ha foglalkoznál vele, hogy ne csak jól érezzék magukat a vendégeid, hanem ezt minél többször szóvá is tegyék az interneten?


tripadvisorItt egy remek példa:

Krk városban (Horvátország) egy étteremben kitették, hogy mondd el a véleményedet rólunk a Tripadvisoron!

Nem bonyolult, ugye? És láss csodát, rengeteg bejegyzés szól erről az étteremről.

Egy kis gond azért van: Ha utána nézel, láthatod, hogy az étterem viszont csak a 17. helyen van a Tripadvisoron fent lévő 24 étterem közül. (24??? legalább 100 étterem van Krk városban. Hol a többi??? Sírnak, hogy a tripadvisor, milyen gonosz?)

Lehet, hogy nem elég csak jól kommunikálni, szolgáltatni is jobban kéne?

Tehát röviden összefoglalva:

  1. Legyen barátságos és lehetőleg egyedi a szolgáltatásod!
  2. Érezze úgy a vendéged, ügyfeled, hogy a legjobb helyen van!
  3. Vedd rá, hogy ezt kommunikálja minden lehetséges csatornán!
  4. Használd Te is a legújabb kommunikációs eszközöket!

És amíg mások sírnak, hogy újabb és újabb megoldások nehezítik a dolgukat, addig Te kihasználva az új lehetőségeket, még több vevőt hozol be.

Marketing-problemaEz egy ilyen kor. A közösségi kommunikáció és a tartalom-marketing korszaka.

Ha kalózok érkeznek a hajózási útvonaladra, két dolgot tehetsz: Fegyverkezel, vagy nem mész arra többet.

Nem szállodát üzemeltetsz? Nézzük mi a Te iparágad AirBNB-je, vagy UBER-je?

Felkészültél rá?

Megmondom, ha válaszolsz ezen az oldalon (kattintás után) egyetlen kérdésre….

(A megoldás, kiértékelés is ott van. Nem kell regisztrálnod érte.)

EZ A WEBLAP SÜTIKET (COOKIE) HASZNÁL. AMENNYIBEN FOLYTATOD A WEBLAP OLVASÁSÁT, EZZEL HOZZÁJÁRULSZ A SÜTIK HASZNÁLATÁHOZ. Több infót kérek

Amennyiben engedélyezi a "sütiket" a weboldalunk sokkal személyre szabottan tudja Önt kiszolgálni. A sütik olyan kis -szabványos- kódrészletek, amiket a weboldal az Ön böngészőjébe küld, amit a böngészője el fog tárolni. A weboldalunk ezeknek a sütiknek a visszaolvasásával fogja tudni felmérni, hogy egy-egy böngészőben járt-e már egy adott oldalon. Ez a hozzájárulás az Ön részéről egy technikai segítség a weboldal fejlesztői felé, hogy a lehető legjobb élményhez juttassák Önt a weboldalunk látogatása során. A legtöbb weboldalon vannak olyan tartalmi elemek, amiket a sütik engedélyezése nélkül nem is tudunk megjeleníteni. Tehát kérjük, hogy kattintson az "elfogadom" gombra.

Bezárás