Mérhető marketing kézikönyv letöltés

   
     .
Tap To Call

Nem jön a bevétel a netről?

Rendszeresen találkozom ezzel a kérdéssel, problémával ügyfeleimnél.

„Mi már megcsináltattuk a weboldalunkat, de felesleges volt, nincs belőle bevétel….”

„Havi 300.000 Ft-ot kültünk netes hirdetésre, de összesen ha 30.000 Ft bevétel van belőle…” 

„Van facebook oldalunk, de hiába írogatunk hetente többször is, senki nem olvassa…”

Sorolhatnám még napestig a hasonló problémákat.

Átvizsgálva a marketing folyamatokat, a legtöbbször azt tapasztalom, hogy majdnem mindent jól csinálnak. Mégsem elégedettek az eredménnyel.

Mi lehet az oka?

Leggyengébb láncszemA leggyengébb láncszem elve.

Minden lánc olyan erős, amilyen a leggyengébb láncszeme.

Minden marketing gépezet annyit hoz, amit a leggyengébb pontja átenged magán.

Hogyan rakunk össze egy marketing rendszert?

Két alapvető funkció van (+1):

1. Marketing gépezet.

A weboldalad, a webáruházad, a jelentkezési oldal, vagy az értékesítés. Igen, még az értékesítés is beletartozik.

Többször találkoztam olyan marketingfolyamattal, ahol a marketinges gyűjtötte a feliratkozókat, de az értékesítés erről nem tudott, és nem is vették fel a kapcsolatot az újonnan jelentkezőkkel.

TEszt-tesz-teszt
A marketing gépezetedet addig kell tesztelni, finomítani, amíg nem kapod azt az eredményt, amivel már elégedett vagy. (Meg még egy kicsit tovább is…)

A weboldalra jövőkből elegendő vásároló van? Eljutnak egyáltalán a regisztrációig? Bejönnek az oldalra és rögtön lelépnek? (látszólagos látogatottság)

Mérni, elemezni, és az adatok alapján döntést hozni, változtatni ha szükséges.

A legjobb segédeszköz minden marketinges számára: Google Analytics.

Használd! MINDEN adat benne van, amit tudni akarsz a weboldalad áramlásairól.

2. KIÁRAMLÁS

Nincs ennél alapvetőbb marketing tudás.

  • Ha nem szólsz senkinek, hogy vásároljon tőled, nem fognak vásárolni.
  • Ha kevés embernek szólsz, akkor kevés vevőd lesz.
  • Ha a fél világ tud rólad, és egyfolytában kommunikálsz, ráadásul gigászi mennyiségekben, akkor pedig dőlnek be a vásárlók. Még akkor is, ha az első pont nem tökéletes még, ha a gépezet még itt-ott ereszt, pöfög, vagy elengedi az olajat…

KiáramlásTudom, ez túl egyszerűen hangzik. És persze, ezt „MINDENKI TUDJA”. Mégis azt tapasztalom, hogy amit mindenki tud… azt senki nem alkalmazza.

„Kiszórtunk 500 szórólapot és csak 10 vevő jött.”
(Mi vaaaan? 500 szórólapból 10 vevő? Azonnal szórj ki 500.000 db-ot!!!!)

„Azért nem jönnek be mert nyár van. Ezért nyáron nem is hirdetünk…”
(Csak én látom ebben a mondatban az ellentmondást?)

„Nincs értelme a facebooknak. Minden héten írunk valamit, és semmi hatása…”
(MINDEN HÉTEN???? A konkurencia NAPONTA ÖTSZÖR ír. És valamiért nekik működik…)

Tehát nézz csak körül, a saját céged táján! Elegendő a kimenő kommunikáció a cégből?

+1. Vevőkövetés

Ha tudnád, hány vállalkozásnál találkozom ezzel a hiányossággal…

Ő már megvan, vásárolt nálunk, majd visszajön magától…

Hát nem. Visszajön. Majd akkor, ha felhívod, írsz neki, vagy meglátogatod időnként. Így majd emlékezni fog rá, hogy TŐLED kell vásárolni.

A legdurvább példa erre egy műszaki kereskedés volt, ahol az elmúlt 15 év számlatömbjeiből kellett összeszednünk a régi vevők adatait. Több mint 100.000 nevet és címet találtunk, ráadásul mindegyikről tudtuk, hogy pontosan mit vásárolt. Már csak szólni kellett nekik, hogy „tudtad, hogy mi még mindig itt vagyunk?”

 

Egy partneremnél a napokban 5 évvel ezelőtti üzleti találkozókon, kiállításokon összegyűjtött névjegyeket kapartunk elő. Felhívtuk őket, és láss csodát, emlékeztek, és már azóta üzlet is köttetett.

Ennél azért legyél ügyesebb, és MINDEN meglévő vevővel tartsd fent a kapcsolatot!

Nem is beszélve arról, hogy a legjobb vevőidből lesznek a legértékesebb ajánlóid.

Bizonyára Te is tudnád sorolni azokat a kereskedőket, szolgáltatókat, akiket ajánlottál ismerőseidnek. Te voltál a legolcsóbb és mégis leghatékonyabb marketing eszközük.

Arra kérlek most, hogy nézd meg, hogy ez a három pont teljesen, 100%-osan, működően bent van a Te cégednél? Ha nincs, változtass.

Van még egy nulladik, eredendő oka annak, ha egy vállalkozásban nem hoznak eredményt a marketing folyamatok. Erről majd egy más alkalommal, vagy a következő üzleti reggelinken hallhatsz tőlem.

Több vevőt, mérhető eredményeket kívánva!
Oláh Sándor
Mérhető Marketing

 

One Response so far.

  1. […] Nemrég írtam arról a három fő tényezőről (2+1), amit rendbe rakva mindig eredményt érünk el a partnereimnél. […]

EZ A WEBLAP SÜTIKET (COOKIE) HASZNÁL. AMENNYIBEN FOLYTATOD A WEBLAP OLVASÁSÁT, EZZEL HOZZÁJÁRULSZ A SÜTIK HASZNÁLATÁHOZ. Több infót kérek

Amennyiben engedélyezi a "sütiket" a weboldalunk sokkal személyre szabottan tudja Önt kiszolgálni. A sütik olyan kis -szabványos- kódrészletek, amiket a weboldal az Ön böngészőjébe küld, amit a böngészője el fog tárolni. A weboldalunk ezeknek a sütiknek a visszaolvasásával fogja tudni felmérni, hogy egy-egy böngészőben járt-e már egy adott oldalon. Ez a hozzájárulás az Ön részéről egy technikai segítség a weboldal fejlesztői felé, hogy a lehető legjobb élményhez juttassák Önt a weboldalunk látogatása során. A legtöbb weboldalon vannak olyan tartalmi elemek, amiket a sütik engedélyezése nélkül nem is tudunk megjeleníteni. Tehát kérjük, hogy kattintson az "elfogadom" gombra.

Bezárás