Mit tanulhatsz a tengeri-marketingből?
- 2015-09-18
- By Mérhető Marketing
- Posted in Mérhető marketing blog
Legutóbbi írásomban ígértem egy-pár konkrét infót arról, hogyan is terveztük meg egy Horvát utazási iroda marketingjének felfuttatását.
De miért is érdekelhet ez téged?
Nagy valószínűséggel Te, kedves olvasóm egy másik országban, vagy egy másik iparágban tevékenykedsz.
Érdekes módon itt is -mint a legtöbb ügyfelemnél- szinte ugyanazokat a megoldandó problémákat találtam.
Előtanulmányként érdemes elolvasnod blogbejegyzésemet a három fő vállalkozó típusról…
Olvasd el figyelmesen és ha néhány dologban a saját vállalkozásodra ismersz, ….. az csak a véletlen játéka lehet. (Ugye?)
Tehát van egy utazási iroda, akik 90%-ban szállást közvetítenek, a maradék 10%-ban valamiféle turisztikai szolgáltatást. Ez a dolga egy Krk szigeti irodáknak. „Ezt mindenki tudja…”
Szezon-alapú forgalom. Ez mit jelent? 8-10 hetet egy évben. Ez alatt kell megtermelni az éves bevételt.
Ez a 8-10 hét viszont úgy tele van, hogy a csilláron is nyaralók lógnak.
Ebben az időszakban „lehetetlen” növelni a forgalmat, hiszen már nem fér el több vendég.
Szép. Mit tehetsz marketingesként egy ilyen helyzetben?
– Széttárhatod a karodat és elmondhatod: „A körülményen áldozata vagyok….”
– Vagy kezedbe fogod a kormányt és kitalálsz valami megoldást, ami mindenek ellenére eredményt fog hozni.
Nézzük a konkrétumokat, mik a legfontosabb kérdések egy ilyen esetben:
(néhány példa)
Vannak-e más lehetőségek a tengeri fürdésen kívül?
RENGETEG LEHETŐSÉG VAN! Gyönyörű, ősi templomok, ezeréves hagyományok, rejtett kis éttermek, helyi finomságokkal, búvárkodás, quad túra, kerékpár, stb,stb…. Amikor elkezdtem összeírni egyre csak ámultam és bámultam. Ennyi lehetőség?!A kérdés, amit feltehetsz a saját cégedben: Mit tudsz még eladni azoknak, akik épp vásárolnak nálad?
(UPSELL)
Tudjuk-e ezeket szezonon kívü adni?
Naná! Majdnem mindet. Sőt vannak direkt szezonon kívüli lehetőségek. (Jóval tovább van ott szép idő.) Ilyen a füge-szüret, vagy az olaj-szüret, de ebből is vagy 10 különbözőt összeírtunk.
Vannak-e összeállított csomag-ajánlatok, amikkel az idelátogatókat „megkínáljuk?”
Szintén az UPSELL kategória. Ha már vettél, vegyél mást is!
Tartjuk-e a kapcsolatot a régi vendégeinkkel?
Ebben ezért van még lehetőség… Lényegében azokat szolgáljuk ki, akik maguktól jelentkeznek.
Van-e rendszeres, folyamatos kiáramlás,
amivel az új vendégeket és érdeklődőket betereljük?
Alig-alig. Volt már, de nem jellemző…
Nyilvántartjuk a régi vevőinket, vendégeinket és kommunikálunk velük?
Igen és talán, de lehetne ezen is javítani.
Ugye, hogy kívülről ránézve, számodra máris ott a megoldás? Máris van vagy 5-10 ötleted, amivel Te eredményt tudnál elérni.
Ez a külső nézőpont ereje.
Minden vállalkozásnak szüksége van erre az erőre.
Most tedd meg, hogy felveszed ezt a külső nézőpontot (ez általában az én dolgom partnereimnél) és:
- Gyakorlásképpen leírod, akár ide a bejegyzés alá hozzászólásba, hogy TE mit változtatnál.
Még az is lehet, hogy ha olyant ötletet írsz, amit megvalósul Krk szigeten.
- feladat:
Ránézel a saját vállalkozásodban, hogy a fentebb felsorolt kérdésekből mi vonatkozik rád, és mit tehetnél, hogy ezeket a területeket eredményesebbé tedd!
Most pedig beszéljük ezt meg a Te cégeddel kapcsolatban, személyesen is!
Találkozzunk 09.24-én az üzleti reggelin.
Lesz néhány számodra is fontos bejelentésem.
- Megnézzük, hogyan tárhatjuk fel a Te cégedben, mi hoz azonnal eredményt.
- Szó lesz néhány külföldi lehetőségről is.
Ott először felfedem az ARANY-HÁROMSZÖG titkát.
Amivel a leggyorsabban lehet eredményt elérni egy cégnél.
Itt a részletes meghívó….
Csak 5000 Ft+ÁFA, itt regisztrálhatsz is.
Ügyfeleink mondták
„Köszönöm a lehetőséget, nagyon sok hasznos információra tettem szert!”
„Már sok tanfolyamon vettem rész. Ez volt az egyik legteljesebb. Olyan ismereteket sikerült mélyíteni, amelyek eddig sokszor inkább akadályt jelentettek a tovább haladáshoz.
Sanyi rendkívül segítőkész, konstruktív, nagyon hasznos anyagot adott át.
Igyekszem minél hamarabb átültetni a gyakorlatba, amiről Sanyit boldogan fogom tájékoztatni.
Köszönöm az alkalmat!”
Pálinkás Éva
„Csak rendszerben érdemes gondolkodni!
Ma kaptunk egy keretet, ami összefogllalj a fő lépéseket, az segít elindulni és helye mederben tartani a gondolatainkat.
Ez a keret felvázolódott.”
Háló Tibor
„Érdekesen indult a képzés, és volt bennem némi ellenállás, de most, a vége előtt 5 perccel úgy gondolom, hogy balgaság lett volna kihagyni, mert mindennek a legfontosabb részét foglaltad egy érthető, áttekinthető és inspiráló rendszerbe.
Olyannyira inspirálóba, hogy rengeteg ötletet és energiát érzek magamban, úgyhogy amint hazaértem, örömmel folytatom a marketing stratégiám kidolgozását.
Látok egy utat magam előtt, ami nagyon lényeges minden vállalkozásban – és az élet minden területén. Ajánlom minden nyitott gondolkodású személynek.”
Köszönettel: Terjéki Nóra
www.csodaalga.hu
„Konkrét tervet és gyakorlati lépéseket kaptam arra, hogyan váltsam pénzre az ötleteimet, és hogyan tudom elérni a céljaimat.
A halogatás és a türelmetlenségem eddig abból fakadt, hogy nem tudtam, melyik lépést mikor tegyem meg.
A nap végére kitisztult a cégem és a saját jövőképem. Motivált és lelkes vagyok, bár kicsit fáradt.
Ezt a konzultációt mindenkinek javaslom, aki rendszerben való gondolkodás és célkitűzés előnyeit igazán ki szeretné használni és sikeresen működő vállalkozást szeretne létrehozni.
Köszönöm Sándor!”
Lakatos Zsuzsa
www.taxrevolutions.hu
„Nagyon személyre szabott és alapos konzultációt kaptam.
A kezemben van egy pontos térkép az általam állított cél eléréséhez, mindezt olyan eszközök ajánlásával, amit saját erőforrásból biztosítani tudok és nem terhel meg anyagilag.
És ez az, ami különösen tetszett a mai konzultációban.
A kidolgozott marketing eszközök és lépések lehetőségeimen belül vannak, DE!!! nagyon hatásosak!”
Köszönöm: Kata
www.muveszhaz.com
„Felülmúlta az elvárásaimat, amit a nap végére összeraktunk. Mind olyan, konkrét, végrehajtható dolog, ami – biztos vagyok benne – hogy EREDMÉNYT fog hozni!
Még az elméleti rész is olyan új nézőpontokkal AJÁNDÉKOZOTT meg, ami az önálló gondolkodáshoz és cselekvéshez baromi nagy segítség.
Konkrét volt, írtó hatékony, célratörő, és ezt mind lehet úgy is csinálni, jó hangulatban, szinte szórakozva készül el az igazán komoly munka, amiért ide jöttem!
Thank You Sándor!”
Vass Miklós
Prodomo ZRt.
Csepregi Balázs
Marketingszoftverek
„Az elkövetkezõ 3 évben ebbõl fogok élni.
Egyben láttam a folyamatot és tudtam döntést hozni, merre indulok el.”
Papp István, Hello English nyelviskola
You must be logged in to post a comment.