Egy kampány összeállításának lépései
- 2014-04-13
- By Mérhető Marketing
- Posted in Mérhető marketing blog
Hírlevél, weboldal, média-kampány, hirdetés, facebook, ajánlás, vevőkövetés, …
Melyikkel kezdjük, mi a helyes sorrend?
Amikor egy marketing kampány összeállítását tervezem, mindig ezen az egyszerű lépéssoron megyek végig.
Kíváncsi vagy rá?
0. pont: Mi a cél?
Ez mindennél fontosabb. Miért is csinálom ezt az egészet? Eladás növelés? Kosárérték emelés? Feliratkozó gyűjtés? Márka ismertség növelés? Döntsd el, mielőtt nekiállsz!
1. pont: Célcsoport kiválasztás.
Figyelem! NEM egy demográfiai adatra vagyok kíváncsi!
Kik azok az emberek, akikhez szólni szeretnénk?
Van egy trükköm a célcsoport kiválasztására:
„Mi van a fejükben saját magukról?”
Egy példa:
Célcsoport: KKV-cégvezetők.
NEM JÓ! Most őszintétn, gondoltál már úgy magadra, hogy „De jó, én KKV cégvezető vagyok!”
Szűkíts! Mondjuk legyen:
- 10 fő alatti építőipari cégek tulajdonosai Kelet-Magyarországon.
- Élelmiszer kiskereskedők, aki maga áll a pult mögött.
- Vegyipari gyártó cégek marketing vezetői.
Ezek olyan csoportok, amiknél be tudják magukat azonosítani, akikhez szólni szeretnél.
2. Felmérés.
Tudd meg, mik a problémáik, mi az, amin folyamatosan ott van a figyelmük, mire várnak megoldást, mit szeretnének tőled.
Ha ezt mind tudod, sokkal könnyebb lesz a nekik szánt üzenet megfogalmazása, ugye?
Hogy csináld? Mit kérdezz? Pontosan ezt fogjuk megtanulni a
„Mi van a vevők fejében Workshopon”.
Gyorsan jelentkezz itt a jobb oldalon!
3. Kommunikáció összeállítása.
Ebbe belatartozik az összes eddig összegyűjtött információ alapján megírt marketing szöveg, a folyamat, amin végig visszük az érdeklődőket, és még az ajánlat megírása is.
4. Tesztelés
Ez az, amivel sikereket érnek el a profi marketingesek.
Erről egy komplett Workshopot fogunk tartani hamarosan. Van akkora téma, hogy ne írjam le most itt neked 3 mondatban.
5. Kiáramlás!
Ha már biztos vagy benne, hogy kinek mit és hogyan, hát indítsd el a kampányt! Ne aprózd el! Kapja meg a hírt MINDENKI!
Ezt az egyszerű lépéssort használom MINDEN marketing kampány összeállításánál.
Ha átnézed még egyszer látni fogod, hogy a siker kulcsa a második pontban van. Most, ebben a hónapban meg fogom tanítani a „Mi van a vevők fejében Workshopon”, hogyan is állj neki egy professzionális felmérés elkészítésének.
Itt jobb oldalt jelentkezz!
One Response so far.
Ügyfeleink mondták
„Köszönöm a lehetőséget, nagyon sok hasznos információra tettem szert!”
„Már sok tanfolyamon vettem rész. Ez volt az egyik legteljesebb. Olyan ismereteket sikerült mélyíteni, amelyek eddig sokszor inkább akadályt jelentettek a tovább haladáshoz.
Sanyi rendkívül segítőkész, konstruktív, nagyon hasznos anyagot adott át.
Igyekszem minél hamarabb átültetni a gyakorlatba, amiről Sanyit boldogan fogom tájékoztatni.
Köszönöm az alkalmat!”
Pálinkás Éva
„Csak rendszerben érdemes gondolkodni!
Ma kaptunk egy keretet, ami összefogllalj a fő lépéseket, az segít elindulni és helye mederben tartani a gondolatainkat.
Ez a keret felvázolódott.”
Háló Tibor
„Érdekesen indult a képzés, és volt bennem némi ellenállás, de most, a vége előtt 5 perccel úgy gondolom, hogy balgaság lett volna kihagyni, mert mindennek a legfontosabb részét foglaltad egy érthető, áttekinthető és inspiráló rendszerbe.
Olyannyira inspirálóba, hogy rengeteg ötletet és energiát érzek magamban, úgyhogy amint hazaértem, örömmel folytatom a marketing stratégiám kidolgozását.
Látok egy utat magam előtt, ami nagyon lényeges minden vállalkozásban – és az élet minden területén. Ajánlom minden nyitott gondolkodású személynek.”
Köszönettel: Terjéki Nóra
www.csodaalga.hu
„Konkrét tervet és gyakorlati lépéseket kaptam arra, hogyan váltsam pénzre az ötleteimet, és hogyan tudom elérni a céljaimat.
A halogatás és a türelmetlenségem eddig abból fakadt, hogy nem tudtam, melyik lépést mikor tegyem meg.
A nap végére kitisztult a cégem és a saját jövőképem. Motivált és lelkes vagyok, bár kicsit fáradt.
Ezt a konzultációt mindenkinek javaslom, aki rendszerben való gondolkodás és célkitűzés előnyeit igazán ki szeretné használni és sikeresen működő vállalkozást szeretne létrehozni.
Köszönöm Sándor!”
Lakatos Zsuzsa
www.taxrevolutions.hu
„Nagyon személyre szabott és alapos konzultációt kaptam.
A kezemben van egy pontos térkép az általam állított cél eléréséhez, mindezt olyan eszközök ajánlásával, amit saját erőforrásból biztosítani tudok és nem terhel meg anyagilag.
És ez az, ami különösen tetszett a mai konzultációban.
A kidolgozott marketing eszközök és lépések lehetőségeimen belül vannak, DE!!! nagyon hatásosak!”
Köszönöm: Kata
www.muveszhaz.com
„Felülmúlta az elvárásaimat, amit a nap végére összeraktunk. Mind olyan, konkrét, végrehajtható dolog, ami – biztos vagyok benne – hogy EREDMÉNYT fog hozni!
Még az elméleti rész is olyan új nézőpontokkal AJÁNDÉKOZOTT meg, ami az önálló gondolkodáshoz és cselekvéshez baromi nagy segítség.
Konkrét volt, írtó hatékony, célratörő, és ezt mind lehet úgy is csinálni, jó hangulatban, szinte szórakozva készül el az igazán komoly munka, amiért ide jöttem!
Thank You Sándor!”
Vass Miklós
Prodomo ZRt.
Csepregi Balázs
Marketingszoftverek
„Az elkövetkezõ 3 évben ebbõl fogok élni.
Egyben láttam a folyamatot és tudtam döntést hozni, merre indulok el.”
Papp István, Hello English nyelviskola
[…] Ha még nem olvastad, milyen lépéseket követhetsz egy marketing kampány összeállításánál, gyorsan kattint ide, legutóbbi blogbejegyzésemre! […]