Ügyfeliemnél, előadásaimon, szakmai fórumokon rendre előkerül ez a kérdés:
OK, mérhető marketing, de mivel?
Legalább 30 CRM (ügyfélkezelő), hírlevél-küldő, automatizáló megoldást használtam, fejlesztettem, vezettem be ügyfeleimnél eddig.
Talán lehetnék -ha lenne ilyen kategória, és érdekelne bárkit is 🙂 –hírlevél-küldési tanácsadó is, vagy CRM-expert, hogy egy divatosabb formával éljek.
Azokba a technikai alapvetésekbe nem mennék bele, ami nélkül manapság már elképzelhetetlen lenne egy hírlevél-küldő rendszer. (Hírlevél automatizálás, sorozatok, szövegszerkesztő, listák kezelése, feltételes kiküldések, levelek megszemélyesíthetősége,…) Ezeket megismerheted, ha végigmész a nagyon részletes MailMaster tananyagokon, videókon.
Azt a néhány szakmai megoldást emelném inkább ki, amik engem megfogtak akkor, amikor elkezdtem ismerkedni ezzel a rendszerrel.
- Google analytics integráció: Amit lehet, én a Google remek weboldal analitika megoldásával mérek. Régebben bonyolult, nagy odafigyelést igénylő „hackelés” volt minden e-mail minden hivatkozásának „felcímkézése”. A Mailmasterrel egyetlen gombnyomás. Egyből azt gondoltam: Na, ezek értnek hozzá.
- Pofonegyszerű összekötni a web-oldalaimmal: Teljesen mindegy, hogy a weboldalaim milyen rendszerben működnek. WordPress, Joomla, Drupal, vagy egy Facebook oldalról van szó? Néhány perc alatt beilleszthető a mailmaster funkciók nagy része.
- Teljes marketing és CRM automatizálás. És ez a Mailmaster legfontosabb tulajdonsága.
A további technikai részletek helyett inkább elmondanám, hogy néz ki egy professzionálisan összeállított automatizált marketing folyamat nálam, vagy azoknál az ügyfeleimnél, akiknek az internet-marketing stratégiájának kialakításában volt részem:
- Adatbázis-építés: Itt, a weboldalam fő lapján, legalul lehetőség van feliratkozni a Vevőgyűjtés 1×1 e-mail tanfolyamra. Ezt az űrlapot a MailMasterrel készítettem. Jelentkezés után bekerülsz egy listába, azok közé, akik érdeklődnek a téma iránt.
De ugyanilyan MailMaster űrlap az is, ahol a Mérhető Marketing kézikönyv első fejezetét tudod letölteni és minden új kampányomnál, a MailMasterbe kerülnek a feliratkozók.
Elárulom: ezen kívül van még néhány weboldalam, ahonnan ugyanígy, a MailMasterrel készített űrlapok segítségével lehet feliratkozni. - Automatikus ügyfélkövetés: Ha feliratkoztál a Vevőgyűjtés 1×1 e-mail tanfolyamra, a MailMaster automatikusan küldeni fogja neked a leveleket. Egy kis érdekesség, az automatizálásról: Ha megkaptad a következő leckét és 2 napon belül nem töltötted le a mellékletet a rendszer küldeni fog neked egy figyelmeztetést, hogy hamarosan jöna következő lecke, jó lenne, ha elolvasnád az előzőt, és el is kezdenéd gyakorlatban alkalmazni a benne tanultakat.
- SMS, DM, automatizáltan: Feliratkozás után azonnal tudsz küldeni SMS-st, megköszönve a regisztrációt, vagy megadva egy kódot, amit beírva érvényesítheti a regisztrációját.DM: Képzeld el, hogy a hírleveledre feliratkozók, előre beállított nap múlva kapnak egy postai levelet tőled. Persze kinyomtatni, és postára adni neked kell. Egyelőre.
- Felmérések: Ez az egyik mániám. Kérdezni. Megtudni mit szeretnének az ügyfeleim. Kideríteni, milyen segítséget várnak el tőlem a leginkább. Mi az, amit azonnal letöltenének, mi az a tanfolyam, amit el szeretnének végezni? Miben várják leginkább a személyes segítséget tőlem? Ha megnézed a Mérhető marketing kézikönyv első fejezetének jelentkezési űrlapját, látni fogod, hogy jó pár kérdésre válászt várok az olvasóimtól. Természetesen ez is egy MailMaster űrlap.
- Értékesítés: Mérhető marketing edzőtábor. Ha már feliratkoztál, olvastál, letöltöttél, tanultál tőlem on-line, miért ne jöhetnél el egy tanfolyamra, és tanulhtanál tőlem személyesen?
Igen, jól gondolod. A Mérhető marketing edzőtáborra a jelentkezés szintén Mailmasteres űrlappal készült. Sőt, a díjbekérő számla elküldése, az értékesítési státuszok automatikus követése, sőt még a számlázás is.
A számlázásról külön érdemes pár szót váltani. A Mailmaster összekapcsolható a szamlazz.konnyen.hu rendszerével. Így nem csak a díjbekérőt, hanem a valódi számlát is a Mailmaster adatbázisa alapján készíti a szoftver.
Apróságnak tűnik, és persze, miért ne tudnál kiállítani néhány számlát kézzel, vagy a megszokott számlázó rendszereddel. Elárulom neked, hogy a legtöbb cégnél NINCS kapcsolat a számlázó és a marketing-adatbázis között. Nem tud a marketing-osztály azokról adatokat, akik már vásároltak tőlünk. Ezzel az egyszerű megoldással ennek az alapvető hibának elejét vehetjük.
- Ügyfélkövetés, CRM: Ez a funkció külön megér egy misét. Amikor a hírlevél-kezelő, a számlázó, az értékesítők feljegyzései, a találkozók, naptárbejegyzések de még a telefonomban tárolt ügyfél-telefonszámok is naprakészen szinkronban vannak. Amikor pontosan tudom, hogy valaki hogyan jutott el a hírlevél feliratkozástól, valamelyik tréningemen keresztül oda, hogy személyes konzultációk után, VIP partneremmé vált. Ez az az „igazi száraz érzés” az ügyfél-kapcsolatok világában. Nincs többé hoppá, elpazarolt, elfelejtett, lezáratlan, kezeletlen ügyfél.
És végül egy személyes véleményem: Sokkal átláthatóbbak és mérhetőbbek lettek a marketing-folyamataim, mióta MailMastert használok. A logfontosabb szempont pedgi számomra az, hogyha az írásom elején leírt kérdést felteszik nekem: „Ok, mérhető marketing, de mivel?”, akkor VAN egy rendszer, van egy profi csapat, akiket merek ajánlani, mert tudom, hogy az ügyfeleimet Ők is 100%-osan fogják kiszolgálni.
Ha pedig már ott tartasz, hogy segítségre van szükséged a MailMaster rendszered kialakításában, ne habozz megkeresni engem, vagy kollégáimat!
Ügyfeleink mondták
„Köszönöm a lehetőséget, nagyon sok hasznos információra tettem szert!”
„Már sok tanfolyamon vettem rész. Ez volt az egyik legteljesebb. Olyan ismereteket sikerült mélyíteni, amelyek eddig sokszor inkább akadályt jelentettek a tovább haladáshoz.
Sanyi rendkívül segítőkész, konstruktív, nagyon hasznos anyagot adott át.
Igyekszem minél hamarabb átültetni a gyakorlatba, amiről Sanyit boldogan fogom tájékoztatni.
Köszönöm az alkalmat!”
Pálinkás Éva
„Csak rendszerben érdemes gondolkodni!
Ma kaptunk egy keretet, ami összefogllalj a fő lépéseket, az segít elindulni és helye mederben tartani a gondolatainkat.
Ez a keret felvázolódott.”
Háló Tibor
„Érdekesen indult a képzés, és volt bennem némi ellenállás, de most, a vége előtt 5 perccel úgy gondolom, hogy balgaság lett volna kihagyni, mert mindennek a legfontosabb részét foglaltad egy érthető, áttekinthető és inspiráló rendszerbe.
Olyannyira inspirálóba, hogy rengeteg ötletet és energiát érzek magamban, úgyhogy amint hazaértem, örömmel folytatom a marketing stratégiám kidolgozását.
Látok egy utat magam előtt, ami nagyon lényeges minden vállalkozásban – és az élet minden területén. Ajánlom minden nyitott gondolkodású személynek.”
Köszönettel: Terjéki Nóra
www.csodaalga.hu
„Konkrét tervet és gyakorlati lépéseket kaptam arra, hogyan váltsam pénzre az ötleteimet, és hogyan tudom elérni a céljaimat.
A halogatás és a türelmetlenségem eddig abból fakadt, hogy nem tudtam, melyik lépést mikor tegyem meg.
A nap végére kitisztult a cégem és a saját jövőképem. Motivált és lelkes vagyok, bár kicsit fáradt.
Ezt a konzultációt mindenkinek javaslom, aki rendszerben való gondolkodás és célkitűzés előnyeit igazán ki szeretné használni és sikeresen működő vállalkozást szeretne létrehozni.
Köszönöm Sándor!”
Lakatos Zsuzsa
www.taxrevolutions.hu
„Nagyon személyre szabott és alapos konzultációt kaptam.
A kezemben van egy pontos térkép az általam állított cél eléréséhez, mindezt olyan eszközök ajánlásával, amit saját erőforrásból biztosítani tudok és nem terhel meg anyagilag.
És ez az, ami különösen tetszett a mai konzultációban.
A kidolgozott marketing eszközök és lépések lehetőségeimen belül vannak, DE!!! nagyon hatásosak!”
Köszönöm: Kata
www.muveszhaz.com
„Felülmúlta az elvárásaimat, amit a nap végére összeraktunk. Mind olyan, konkrét, végrehajtható dolog, ami – biztos vagyok benne – hogy EREDMÉNYT fog hozni!
Még az elméleti rész is olyan új nézőpontokkal AJÁNDÉKOZOTT meg, ami az önálló gondolkodáshoz és cselekvéshez baromi nagy segítség.
Konkrét volt, írtó hatékony, célratörő, és ezt mind lehet úgy is csinálni, jó hangulatban, szinte szórakozva készül el az igazán komoly munka, amiért ide jöttem!
Thank You Sándor!”
Vass Miklós
Prodomo ZRt.
Csepregi Balázs
Marketingszoftverek
„Az elkövetkezõ 3 évben ebbõl fogok élni.
Egyben láttam a folyamatot és tudtam döntést hozni, merre indulok el.”
Papp István, Hello English nyelviskola